Jump to content

Vurderer Scand Atlantic 82mod

enebakk

Recommended Posts

Dette virker jo å være mye båt for pengene.

Det jeg ville sjekket ekstra grundig, var den nye badeplattformen som er ganske stor. Sjekk innfestinger i skroget på siden og i akterspeilet både innvendig og utvendig.

Det rare med nesten alle båter som averteres for salg er jo at de ser veldig greie ut i annonsen. Dessverre blir man langt i fra like imponert når man kommer og ser og prøver.

Jeg har også sett denne ligge ute lenge, og spesielt har jeg lagt merke til den store badeplattformen for en slik skulle jeg gjerne hatt. En badeplattform blir aldri for stor, men kanskje denne er nettopp er grunnen til at den har blitt liggende så lenge. Den er jo ikke orginal og uorginale/hjemmesnekrede ting trekker ofte ned.

Hadde en kar ombord i min egen atlantic tirsdag denne uken.

Han er på leit etter en atlantic,og slik jeg forstod det på han,hadde han vært ombord og kikket på denne( mener det var Kathrine båten het,og holdt til i Stavanger).

Han snakket om at den har vært bygget om i hekken,og at det var noen store hull i solsengen...slik jeg forstod det så Hadde den tidligere vært lukket båt.syns det hørtes veldig rart ut,men det går jo an og lette på putene som ligger over solsengen og ta en titt.

Ellers så var båten i såpass dårlig stand,at han slo den fra seg.kan jo være han kanskje er litt pirkete,men må innrømme at den ser godt slitt ut hele båten viss man ser litt nøye på bildene.

Men får du den for 300-350', så er jo det en brukbar pris.men ikke glem at det koster enorme summer og pusse de opp.

Jeg har selv brukt 500' på min egen...så dyrt trenger det selvfølgelig ikke bli,men skal du ha det sånn noenlunde på stell så regn ihvertfall 200-250'.

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Båten ser litt slitt ut, men hadde pusset den bra opp for brøkdelen av beløpet beauty of Aqua nevner om ikke båten er i vesentig verre stand enn bildene viser. Det mangler dog bilder av deler av båten, så her er kanskje ikke alt på stell?

Antar båten er verd en kikk. Er det bare å pusse og lakke litt, samt nye tepper og puter inne så koster ikke dette all verden. Den har for så vidt også riktig motor.

Jada,for gjennomføringen er helt sikkert på stell.

Det elektriske er sikkert i like bra stand som båten.

Septiktank med slanger er sikkert i superduper stand

Alt fungerer sikkert helt topp.

Sikkert ikke antydninger til mugg i den gamle Teddyfor skottbekledningen.

Hanto: det koster og få en gammel balje i stand.

MEN: du må jo ikke sette den i stand.kan ragge rundt i et ( unnskyld at jeg sier det) gammelt illeluktende dass av en båt,og gamble på at gjennomføringer holder.

Ikke meningen og helt svartmale dette,men vær ærlig med deg selv når du går igjennom båten.hva kan du leve med,og hva må byttes... Blir det for mye,så ikke kjøp...det kan fort bli et pengesluk...

mvh.beuty of aqua

Det er da ikke mye som tyder på at dette er en "illeluktende dass"?

Det kan se ut som det utvendig trengs litt shining, ser litt skranglete ut foran ved vinsj f.eks.

Om en ser på oppgraderingslisten så ser det ikke så galt ut:

"Puter i salong nede og oppe oppgradert i 2012

Nye tepper 2012

Ny skaitrekk i 2012

Utvendig vindustrekk

Ny Kalesje 2011

Nytt kjøleskap 2012

Nye vanntanker og bereder 2013

Ny septik og el toalett 2012

Ekstra lang badeplattform med flexi teak 2013

Overhalt dieselvarmer 2012

Motor: Volvo Tamd 61 A, oppgradert til 62 320 hk 2002 Motor ble fabrikkoverhalt , servicer tatt"

Kan sikkert prute litt mer også. Den ligger ute med pris på 300 i en annonse som lå samtidig, men som nå er inaktiv: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44521338&folderId=2170815

Kk

Tusen takk for bra å fornuftige tips :)

Har ikke ræva full av båtpenger så det er greit å ikke gå på en smell :)

Men åssen er de motorene der?

Er det noen som har en formening om ca forbruk på marsj fart?

Skulle ikke maks fart ha vært litt høyere med den motoren ?

Emil

Edited by enebakk (see edit history)

Har samme motor i min. Maksfart på en god dag er 22 knop.

Litt groe og knask så ligger du på 20,5.

Marsjfart 17 knop på 2530 omr/m.

Forbruk marsjfart:2,7 pr nm.

mvh.beuty of aqua

Når det gjelder den enorme badeplatformen så tenderer jeg til å mene at den er litt i overkant stor... Mulig kameralinsen lyver litt, men den ser litt stor ut? Men det er jo smak og behag...

21 knop toppfart med 320 hk er kanskje litt snaut ja. Ihvertfall sammenlignet med Baltic'er, men Atlantic er jo 3 fot større. Men det er jo ikke en ny motor, og den er vel ganske tung? Kan jo være propellvalg som gjør at den ikke har større toppfart?

Kk

Til informasjon så gjør en sprell ny atlantic med en yanmar 420 hk 26 GPS knop på full guffe.

Så det er nok ikke så ille.

mvh.beuty of aqua

Syns ikke det er spesielt mye bølger på marsjfart. Skal leite opp et bilde jeg har fra i sommer der jeg ligger i 17 knop

mvh.beuty of aqua

Kommer et par og skal se på den imorgen,så får vi se.

Innaktiv kommer vel opp når den er gått ut på dato?

mvh.beuty of aqua

Jeg har også vært på utkikk etter en Atantic, ringte på den som ligger i Stavanger, og uten videre å prute, så var prisen fort nede i 300", så er man hissig nok, så klarer man sikkert 10-15" til :)

Den fikk jeg med meg ja. Den hadde vel to maskiner den...gratulerer så mye med flott båt! Kan jeg få spørre om når du kjøpte den og hva du ga?

mvh.beuty of aqua

Blir litt å gjøre før den er helt i stand, men har jo heldigvis litt tid på meg, må installere ny webasto, og bytte noen pakninger i vinduene i cabinen, vet du hvor man får tak i slike lister?

Denna båten var jag och titta på. den låg ut för "bud över 300.000" först och ändrades senare till att han även kunde ta inbyte och 350.000 istället. båten är ett LIK. jag åkte hela vägen från Göteborg för att titta på den och jag tittade i 5 minuter innan jag vände på klacken. det som jag hann notera innan jag åkte därifrån va

*läckande rutor flertalet

*dåligt trä (mkt är ju faner så mkt får bytas)

*taskigt el system

*stank diesel i båten (läckande tankar?)

*väldigt mkt gelcoat sprickor i överbyggnad.

'Manntåg på däck satt inte fast.

*ett generellt dåligt skick

kladdigt utförd plastiteak på badbrygga.

När man ser en båt som är så dåligt omhändertagen då kan man ju förutsetta att han har skitit i allt annat också?

finns det ens zink?

genomföringar?

man kan säga att det enda som va fint på båten va kapellet.

båten skulle kanske behöva kosta ca 150.000 för att det skulle vara aktuellt och då måste man vara villig att göra MYCKET jobb. med andra ord va det absolut inte vad vi letade efter.