Jump to content

Vurderer Scand Atlantic 82mod

enebakk

Recommended Posts

Kjøp nyere alle mann !!! . Det finnes billiger slitte båter ja, men vist det er for gale å finne behov for elektrisk oppgradering eller anna i ein båt til 300.000, så må eg få minne på at det finnes bedre varianter til høyere pris.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Men liker man og jobbe med hendene,så er det jo greit arbeid og pusse opp en gammel båt.

Men det er også svært mye vanskelig arbeid,som krever at man har bra verktøy..og bra verktøy koster penger det og...

Og husk at alt tar MYE lengre tid enn forventet...husker når jeg holdt på med skottbekledningen... Det var ikke fritt for at frustrasjonen var såpass stor at jeg måtte grine en liten tår,etterfulgt av et aldri så "lite" raseriutbrudd.

Dashbordet måtte jeg vel lage 3 stykker ut av før jeg ble fornøyd..

Så skal man pusse opp en gammel båt så må man være både finsnekker,elektriker,mekanikker samt interiørarkitekt på en gang:)

Og det er ikke lett da man i utgangspunktet er murer:).

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Jo självklart förstår jag att folk är villiga att göra arbete. det är ju även jag. men det måste ju "löna" sig att göra arbetet själv. om du kan köpa en annan scand Atlantic för 500000 så känns det som att det knappast kommer att löna sig. jag har själv gjort ganska omfattande renoverigar. både på båtar och på bilar. hade jag känt att detta va ett klipp så hade jag givetivs slagit till. denna båten är enligt mitt tycker inte värd mkt mer än 150.000kr. det skiljer ganska lite mellan Baltic och Atlantic igentligen så förstår inte varför någon skulle betala 300.000 för ett renoverings objekt när man kan få en riktigt fin för 50-100kkr mer.

Da fikk jeg solgt min til prisantydning:)

Beklager at jeg sporer av tråden litt her... Vil bare gratulere beaty of aqua med vel gjennomført salg av en virkelig flott båt :thumbsup:! Hvis du har stått for renoveringen selv regner jeg med at det har gått med et betydelig antall arbeidstimer og en god bunke båtpenger :rolleyes:.

Flott at du fikk prisantydning for båten. Har du noe nytt i sikte??

Er litt usikker...har veldig lyst på en princess 38,har falt veldig for den.har også sett litt på en godt holdt fairline 43 targa..men syns den var noe høyt priset kanskje.

Vi får ta det som det kommer... Er så mye fint ute til gode priser om dagen at skal jeg handle,så betinger det en god pris...først og fremst fordi jeg er litt bitter på at jeg tapte så fordømt mye penger på atlanticen! Den brukte jeg ALT for mye penger på.

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Er litt usikker...har veldig lyst på en princess 38,har falt veldig for den.har også sett litt på en godt holdt fairline 43 targa..men syns den var noe høyt priset kanskje.

Vi får ta det som det kommer... Er så mye fint ute til gode priser om dagen at skal jeg handle,så betinger det en god pris...først og fremst fordi jeg er litt bitter på at jeg tapte så fordømt mye penger på atlanticen! Den brukte jeg ALT for mye penger på.

Flotte båter begge to, ser det ligger en fin Fairline 43t på finn.no. For min del har jeg nok noen trinn igjen på stigen før jeg er oppe i en slik størrelse :rolleyes:... Men alt til sin tid.

Med litt is i magen er det nok veldig gode muligheter for et "godt" båtkjøp slik markedet er for tiden. Får satse på at du får til en handel som oppveier tapet på atlanticen +++. Lykke til med jakten!

Siden jeg ikke har noen som helst erfaring med Scand Atlantic skal jeg nå slutte å "forsøple" tråden :yesnod: !

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...