Jump to content

Ny dørk, tek-dek eller flexiteek?


Brum

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg sitter og lurer på om jeg skal droppe å skifte ut Nautolex-belegget (white plank) som jeg påbegynte i fjor, og heller bruke tek-dek (www.tek-dek.no) eller flexiteek (www.flexiteek.no).

 

Så da finnes det vel ikke noe bedre sted å henvende seg enn på Baatplassen når det gjelder erfaring, fordeler og ulemper? :smiley:

 

Det er jo ikke mange kvadratmetrene som skal belegges, men jeg synes Nautolex-belegget blir fort stygt, og så synes jeg at både tek-dek og flexiteek ser tilforlatelig greit ut. Det kan på den annen side være litt helligbrøde å bytte ut det originale i en ærverdig dame fra '71, men jeg har nå engang lyst, da....

 

Hvis jeg nå får samlet meg, så er egentlig spørsmålet om noen av dere har erfaring med de to nevnte beleggene, men jeg tar gjerne i mot andre synspunkter også!

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg sitter og lurer på om jeg skal droppe å skifte ut Nautolex-belegget (white plank) som jeg påbegynte i fjor, og heller bruke tek-dek (www.tek-dek.no) eller flexiteek (www.flexiteek.no).

 

Så da finnes det vel ikke noe bedre sted å henvende seg enn på Baatplassen når det gjelder erfaring, fordeler og ulemper? :smiley:

 

Det er jo ikke mange kvadratmetrene som skal belegges, men jeg synes Nautolex-belegget blir fort stygt, og så synes jeg at både tek-dek og flexiteek ser tilforlatelig greit ut. Det kan på den annen side være litt helligbrøde å bytte ut det originale i en ærverdig dame fra '71, men jeg har nå engang lyst, da....

 

Hvis jeg nå får samlet meg, så er egentlig spørsmålet om noen av dere har erfaring med de to nevnte beleggene, men jeg tar gjerne i mot andre synspunkter også!

<{POST_SNAPBACK}>

Flexiteek er ganske likt teak, nærmest vedlikeholdsfritt og har bra støydemping.

Må bestilles etter mål om det skal se ut som natet teak med fornuftige kanter.

Tipper dine 6 deler kommer på 20k - Mener å huske at de skulle ha 7500,- for badeplatformen til W 7800, da ble det heller kjøpt orginal natet teak fra Windy til omtrent samme pris.

Byttet dørk på min W22, kjøpte plater fra Billigstad trelast, skar til og behandlet med West Epoxy på kanter og underside, 10 lag med Hempel 224 silkematt på toppen- Ble fint det og :)

 

Mvh Børre

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Byttet dørk på min W22, kjøpte plater fra Billigstad trelast, skar til og behandlet med West Epoxy på kanter og underside, 10 lag med Hempel 224 silkematt på toppen- Ble fint det og :)

 

Mvh Børre

<{POST_SNAPBACK}>

Hei igjen Børre,

 

Hvilke plater brukte du til din Windy 22? Skiftet du dørkplater og motorromsplater? Hva kom det på? Windyen har 6 dørkplater + 2 motorromslemmer. Beholdt du den løsningen eller reduserte du antall plater i dørken? (Man kan jo beholde 2 plater i midten for tanken og rommet under bordet) og legge lange plater på hver side?

 

Mvh

Tor Gjendem

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...