Brum Startet 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2005 Hei! Jeg sitter og lurer på om jeg skal droppe å skifte ut Nautolex-belegget (white plank) som jeg påbegynte i fjor, og heller bruke tek-dek (www.tek-dek.no) eller flexiteek (www.flexiteek.no). Så da finnes det vel ikke noe bedre sted å henvende seg enn på Baatplassen når det gjelder erfaring, fordeler og ulemper? Det er jo ikke mange kvadratmetrene som skal belegges, men jeg synes Nautolex-belegget blir fort stygt, og så synes jeg at både tek-dek og flexiteek ser tilforlatelig greit ut. Det kan på den annen side være litt helligbrøde å bytte ut det originale i en ærverdig dame fra '71, men jeg har nå engang lyst, da.... Hvis jeg nå får samlet meg, så er egentlig spørsmålet om noen av dere har erfaring med de to nevnte beleggene, men jeg tar gjerne i mot andre synspunkter også! Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 De har jo også fin dørkfiner hos maritim, men Tek-Dek så jo flott ut det da. Personling så har jeg sansen for tre fremfor hvitt, så jeg tror neppe det vil skjemme båten i noen grad. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
juhl Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Der er et norsk firma som hedder Combi Craft A/S som laver et laminat der ligner teak og med sorte eller hvide fuger og som er beregnet til vådrum. Holder pt. på med at få priser fra dem Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Hei! Jeg sitter og lurer på om jeg skal droppe å skifte ut Nautolex-belegget (white plank) som jeg påbegynte i fjor, og heller bruke tek-dek (www.tek-dek.no) eller flexiteek (www.flexiteek.no). Så da finnes det vel ikke noe bedre sted å henvende seg enn på Baatplassen når det gjelder erfaring, fordeler og ulemper? Det er jo ikke mange kvadratmetrene som skal belegges, men jeg synes Nautolex-belegget blir fort stygt, og så synes jeg at både tek-dek og flexiteek ser tilforlatelig greit ut. Det kan på den annen side være litt helligbrøde å bytte ut det originale i en ærverdig dame fra '71, men jeg har nå engang lyst, da.... Hvis jeg nå får samlet meg, så er egentlig spørsmålet om noen av dere har erfaring med de to nevnte beleggene, men jeg tar gjerne i mot andre synspunkter også! <{POST_SNAPBACK}> Flexiteek er ganske likt teak, nærmest vedlikeholdsfritt og har bra støydemping.Må bestilles etter mål om det skal se ut som natet teak med fornuftige kanter. Tipper dine 6 deler kommer på 20k - Mener å huske at de skulle ha 7500,- for badeplatformen til W 7800, da ble det heller kjøpt orginal natet teak fra Windy til omtrent samme pris. Byttet dørk på min W22, kjøpte plater fra Billigstad trelast, skar til og behandlet med West Epoxy på kanter og underside, 10 lag med Hempel 224 silkematt på toppen- Ble fint det og :) Mvh Børre Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 en ærverdig dame fra '71................... .........men jeg tar gjerne i mot andre synspunkter også! En ærverdig dame fra 71 fortjener inget ringere en nata teak-helved.......mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 7500 Svart 11.August.2005 Link til dette innlegget Svart 11.August.2005 Byttet dørk på min W22, kjøpte plater fra Billigstad trelast, skar til og behandlet med West Epoxy på kanter og underside, 10 lag med Hempel 224 silkematt på toppen- Ble fint det og :) Mvh Børre <{POST_SNAPBACK}> Hei igjen Børre, Hvilke plater brukte du til din Windy 22? Skiftet du dørkplater og motorromsplater? Hva kom det på? Windyen har 6 dørkplater + 2 motorromslemmer. Beholdt du den løsningen eller reduserte du antall plater i dørken? (Man kan jo beholde 2 plater i midten for tanken og rommet under bordet) og legge lange plater på hver side? Mvh Tor Gjendem Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.