Kjellka Startet 27.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2014 Jeg trenger ny teflonpakning i pakkboksen min. Noen som vet hvor man får tak i? Har søkt litt på nettet, men finner bare leverandører som leverer i stort. Jeg har prøvd med noen henvedelser, men dessverre ikke noe svar å få :( Regner med det er flere som har gjort seg noen erfaringer som kan hjelpe meg med dette. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 27.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 Det er ikkje grafitt du meiner? Er det slik firkant pakning som du klipper i rett lengde? Eg har muligens på jobb etter en ventil vi pakket på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 27.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 Det er til den vannkjølte pakkboksen min. Har fått beskreve at det skal være teflonpakkning... ca. 10mm i firkant Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 27.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 Antagelig 3/8" lissepakning. Fåes i bla. teflon, grafitt mv. Sjøl brukte jeg teflon i gamle Escada. Kjøpte på Maritim så vidt jeg husker Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kjellka Svart 27.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 Maritim hadde bare 6 mm talgpakkning når jeg spurte dem. Så om du har fått tak i der, så send meg gjerne et tips om hvilken Maritim butikk. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 27.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 Be dem ta inn 3/8 pakning. Bare latskap et de ikke gidder å etterfylle lageret. Sjøl kjøpte jeg på Maritim Slependen. Også Vollen fjordservice, og andre som driver opplag og service på båter har slike pakninger. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kjellka Svart 27.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 Takk for tipset, jeg prøver en tlf. til Slependen i morgen :) Sitér dette innlegget Link to post
arnbr0 Svart 28.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2014 http://www.vestpak.no/vestpak/produkter/ventil_pum. Her er en link til et firma som selger akselpakninger i moderne materialer Disse skal være overlegene de gamle talgpakningene. Jeg var på utsalget på Hærøya og fikk råd om hva slags pakning jeg burde bruke. Den skulle være mer solid og kunne tiltrekkes hardere uten at det oppsto varmegang. Den har fungert perfekt i 3 år uten særlig ettertrekking. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 28.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2014 Bagges AS har alt av bokspakninger. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Kjellka Svart 29.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Nå har jeg hatt meg en prat med en hyggelig kar (Ole) hos Bagges as Så nå er det pakning på vei Måtte sa en hel eske på 8 meter, litt mye, men det ordner seg sikkert. Ta kontakt om noen andre trenger ny pakning til pakkboksen. Legger ved en link til produktet http://www.bagges.no/Klinger-pakkbokspakninger/KLINGER-11-syntetisk-fiber.html Og til slutt, takker så mye for hjelpen her Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Er på utkikk etter samme sort pakninger. Er akkurat ankommet Oslo for familie besøk, så tenkte eg skulle skaffe det her i området hvis noen har tips om hvor det kan kjøpes? Skal i båten igjen på fredag, så hadde vært ok med pakninger klar til skifting... Ovennevnte tips eksisterer ikke virker det som? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
bellen Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Du får det jo over alt i Ålesund. Gulliksen, Tess, Ferd båt, Ålesund båtservice, Tingstad osv.. Ingen grunn til å reise rundt hele Norge vel? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 22.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 bellen skrev 1 time siden: Du får det jo over alt i Ålesund. Gulliksen, Tess, Ferd båt, Ålesund båtservice, Tingstad osv.. Ingen grunn til å reise rundt hele Norge vel? Nei, det er det ikke? oppdaget problemet på ferie inn i fjorden. Dryppet som f....og så skulle vi legge igjen båten og reise til Oslo på familiebesøk så håpte på å skaffe det her og fikse det på fredag/ lørdag uten å måtte reise til Ålesund også, spesielt siden det er meldt så fint vær? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Kjellka Svart 22.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2019 Jeg har fortsatt litt pakning igjen om du trenger. Men er på båtferie nå, tilbake 30.07. Kan evt. sender deg ønsket lengde da Ta kontakt om det fortsatt er aktuelt Mvh Kjell Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 Selges i "løsvekt" hos La-Sa på Vækerø i Bestumkilen. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Trophy Svart 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2019 ÅtteGlass skrev for 6 timer siden: Selges i "løsvekt" hos La-Sa på Vækerø i Bestumkilen. Da har eg vært på La-Sa og kjøpt pakning. Takk til alle? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.