Jump to content

Hvor kjøpe teflonpakning til vannkjølt pakkboks?

Kjellka

Recommended Posts

Antagelig 3/8" lissepakning. Fåes i bla. teflon, grafitt mv. Sjøl brukte jeg teflon i gamle Escada. Kjøpte på Maritim så vidt jeg husker

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Be dem ta inn 3/8 pakning. Bare latskap et de ikke gidder å etterfylle lageret. Sjøl kjøpte jeg på Maritim Slependen. Også Vollen fjordservice, og andre som driver opplag og service på båter har slike pakninger.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

http://www.vestpak.no/vestpak/produkter/ventil_pum.

Her er en link til et firma som selger akselpakninger i moderne materialer Disse skal være overlegene de gamle talgpakningene. Jeg var på utsalget på Hærøya og fikk råd om hva slags pakning jeg burde bruke. Den skulle være mer solid og kunne tiltrekkes hardere uten at det oppsto varmegang. Den har fungert perfekt i 3 år uten særlig ettertrekking.

Nå har jeg hatt meg en prat med en hyggelig kar (Ole) hos Bagges as

Så nå er det pakning på vei :thumbsup:

Måtte sa en hel eske på 8 meter, litt mye, men det ordner seg sikkert.

Ta kontakt om noen andre trenger ny pakning til pakkboksen.

Legger ved en link til produktet

http://www.bagges.no/Klinger-pakkbokspakninger/KLINGER-11-syntetisk-fiber.html

Og til slutt, takker så mye for hjelpen her :smiley:

• 5 år senere...

Er på utkikk etter samme sort pakninger. Er akkurat ankommet Oslo for familie besøk, så tenkte eg skulle skaffe det her i området hvis noen har tips om hvor det kan kjøpes? Skal i båten igjen på fredag, så hadde vært ok med pakninger klar til skifting...

Ovennevnte tips eksisterer ikke virker det som?

Maxum 4100 scb, Chenette III

bellen skrev 1 time siden:

Du får det jo over alt i Ålesund. Gulliksen, Tess, Ferd båt, Ålesund båtservice, Tingstad osv.. Ingen grunn til å reise rundt hele Norge vel? 

Nei, det er det ikke? oppdaget problemet på ferie inn i fjorden. Dryppet som f....og så skulle vi legge igjen båten og reise til Oslo på familiebesøk så håpte på å skaffe det her og fikse det på fredag/ lørdag uten å måtte reise til Ålesund også, spesielt siden det er meldt så fint vær?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...