TMS Startet 29.Mars.2005 Del på Facebook Startet 29.Mars.2005 (redigert) Jeg har installert en Rachart 435 i min båt, i min forrige båt hadde jeg en Garmin 182C. Jeg valgte Raychart denne gangen pga de nye store kartene. Så til problemet: Jeg finner ikke ut hvordan man får frem tidevannsdata (på Garmin var det enkelt). I instruksjonsboken står det at man skal klikke på et tidevannsikon i kartet.... problemet er at det er en håpløs oppgave å lete seg frem til hvor disse eventuelt er. Er det noen som vet om dette er eneste mulighet eller som har funnet en smart metode? Jeg har heller ikke funnet hvordan/om det er mulig å lese av utseilt distanse totalt og for siste tur (tripteller). Det er heller ikke mulig å sette opp hvilke informasjon man ønsker på de forskjellige sidene selv.... Redigert 29.Mars.2005 av TMS (see edit history) Sitér dette innlegget TMS Link to post
TMS Svart 29.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Jeg har nå sjekket med Belamarin.... For å finne tidevannsinfo, må man først finne "T" symbol i kartet. Hvis man ikke vet hvor disse er, blir det som å lete etter den berømte nåla i høystakken. Etterhvert "dumper" jeg vel over dem, det skal vistnok være en "T" like utenfor Horten. Er det noen som vet om hvor de andre "T"-ene er langs Sveriges vestkyst og Danmark ? Sitér dette innlegget TMS Link to post
Krapyl Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Her er målerne i Sørnorge plassert. Stavanger, Arendal, Helgeroa, Horten og Oslo. Det kommer ingen opp i Sverige eller Danmark. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
kes Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Tidevanns-, sol- og månedataene i Navionics sine elektroniske kart er rene tabelldata, og ikke relatert til sanntid målinger slik som det muligens kan forstås av Krapyls innlegg. Du må nok lete deg fram til T-ene i kartene. Vær også obs. på at T-ene ikke vises på alle målestokkene, du må kanskje zoome litt ut og inn før den dukker opp, ref. T-en i Stavanger. Side- og menyinformasjonen i Raychart 435 er fast og kan ikke endres. Skal du ha "trippteller" må du benytte GPS sidene og legge inn veipunktene eller eventuelt legge inn hele eller deler av ruten som "save" i kartmenyen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.