Konsensus Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Har en Yanmar 3YM30, som har gått ca 2500 timer. Motoren går som en klokke. I følge manualen så bør dysene sendes på service etter 1000 timer eller deromkring. Er dette noe jeg bør gjøre, eller er det ok å vente til det faktisk kommer symptomer på at det trengs? Greit å unngå bryet og utgiftene, med mindre det er absolutt nødvendig :) Quote Link to post
Ask Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Hei Eg har fått dette gjort på våre to GM20F. Det er ti år sidan, men eg kan ikkje hugsa at det var særleg dyrt. Ask Quote Link to post
Langs land Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Sjekket mine etter ca 2000 timer. En av de fire måtte justeres (4JH2) Quote Link to post
Mons Olav Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Hei eg ville berre kjørt med den som den er.Det vil koste ca 5500.-å få dei overhalt.Ein i båtlaget fekk sine (3stk)overhalt i fjord han merka ingen forandring,motoren gjekk som den alltid hadde gjort. Quote Båt med fjernkontroll Link to post
jerognal Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Fyll dyserens i dieselfilteret hver gang det skiftes så varer dysene omtrent evig. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.