Jump to content

Vurderer kjøp av Bavaria 34 Sport. Hjelp?

JørgenL

Recommended Posts

Ofte blir båter av litt størrelse såpass høye i baugen at det er slitsomt å legge til med baugen inn og klatre ombord/i land. Med båt med drev og litt lang badeplattform, er det ofte like greit å droppe anker i baug og bakke til lands og bruke badeplattformen som landgang...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Ofte blir båter av litt størrelse såpass høye i baugen at det er slitsomt å legge til med baugen inn og klatre ombord/i land. Med båt med drev og litt lang badeplattform, er det ofte like greit å droppe anker i baug og bakke til lands og bruke badeplattformen som landgang...

ser flere gjør dette, men en løsning jeg ikke tør med mindre man er på kjente holmer, eller som du sier, har plattform med en del overheng fra drev. :-)

En stige i baugen synes jeg er helt ideelt! (Og longside der mulig er favoritt)

Hehe , kan hende en ankervinsj fort blir rimeligere enn to nye drev :-)

Men mange som gjør dette, bruker man hodet - er det sikkert ikke noe problem som alt annet :-)

Begynner å skli litt offtopic dette, men om jeg skal kjøpe ankervinsj bak, hva bør jeg da velge? (Bavaria 34) og skal ha bruceanker eller kopi av dette. Kunne godt tenke meg fj.kontroll for å styre begge vinsjer + baugprop, noe som sikkert gjør at baugprop + frontvinsj også må modifiseres/skiftes deler av.

Uansett, siden den bak blir nyest, gjelder det å kjøpe riktig her , så evt det andre kan oppgraderes inn i systemet "etterhvert som det ryker" :--)

Jeg har undersøkt ankervinsj akter til min, og vil tro du trenger noe av den samme løsningen. Om du velger Engbo tror jeg ikke du kommer i mål med kr 25 000. Jeg tror du må opp til kr 35 000 eksl montering. Det finnes nok rimeligere alternativer.

Jeg har undersøkt ankervinsj akter til min, og vil tro du trenger noe av den samme løsningen. Om du velger Engbo tror jeg ikke du kommer i mål med kr 25 000. Jeg tror du må opp til kr 35 000 eksl montering. Det finnes nok rimeligere alternativer.

Jeg får legge litt arbeid i å finne riktig løsning, er stygt rett for budsjettsprekk på utstyrsfronten ja :-)

Penger man aldri får igjen, annet enn gleden - well spend!

Budsjettet vil aldri holde uansett. En ting er å regne med alt du MÅ ha, en annen ting er alt du kjøper fordi det passer bedre med nytt.

Blåste rundt 80 båtlapper første sesongen med Cranchien. Riktignok er baugpropellen od div til den med her, men resten var nye fendre, tauverk, tepper, dekketøy og annet som jeg hadde lyst på. Så hvis jeg skal regne på det, var det vel egentlig max 30 som burde vært budsjett...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...