Luka68 Startet 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2014 Hei igjen. Jeg har som sakt en stålbåt på 46 fot, og driver og slipper litt rust i i bunnen av båten innvendig. Orker ikke slippe det helt blangt, da båten er 35 år så da kan det bli veldig mange timer med sliping. Men slipper det så langt ned at det ikke finnes noe løs rust. Men fikk høre i dag at jeg burde bruke hammerslags maling for det hindret rusten også, men er det ikke silikon i den malingen. ? Noen meninger om jeg kan bruke det, eller kanskje noe annet som er bedre. ??? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Her er et greit sted å begynne å lese seg opp på rust https://baatplassen.no/i/topic/87528-rust-og-rustbehandling-ferro-bet/ Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Da må det blir rustomvandler for min del da. Skal jeg da bruke Brunoxs, eller er det noe som er bedre. Jeg kjenner noen som jobber på Norsk Stål og de har en slags Primer som sprøytes på alt Jern som sendes ut. Mye av dette jernet selges og sendes til offshore. Fikk forklart at dette produktet kunne males nesten rett på en rust flate og den kunne ligge ute i mange år i all slags vær og holdt seg like fint. Dette er en 2 komponent med litt sink i. Går det og bruke dette tru.? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Hva heter den primeren, kan du spørre dem? Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Tskjei Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Da må det blir rustomvandler for min del da. Skal jeg da bruke Brunoxs, eller er det noe som er bedre. Jeg kjenner noen som jobber på Norsk Stål og de har en slags Primer som sprøytes på alt Jern som sendes ut. Mye av dette jernet selges og sendes til offshore. Fikk forklart at dette produktet kunne males nesten rett på en rust flate og den kunne ligge ute i mange år i all slags vær og holdt seg like fint. Dette er en 2 komponent med litt sink i. Går det og bruke dette tru.? Den primeren du snakker om er ikke egnet til det du skal bruke det til... Norsk stål sender jernet ut med en tynn tynn primer for at det ikke skal ruste før behandling. Du skulle helst ha hatt Jotamastic fra jotun eller Intershield fra International. Disse tåler å ha litt rust når de påføres. Kan garantere at du slipper noen flere rustproblemer da. Hvor holder du til? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Jernet fra Norsk stål sendes aldri ut på offshore uten å bli behandlet videre ett annet sted. Da med evt disse masticproduktene Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 6.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Tskjei, jeg holder til i Horten. Takk for hjelpen, ta kontakt hvis du ønsker noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.