Jump to content

Båtmaling på Stålbåt (innvendig)

Luka68

Recommended Posts

Hei igjen.

Jeg har som sakt en stålbåt på 46 fot, og driver og slipper litt rust i i bunnen av båten innvendig. Orker ikke slippe det helt blangt, da båten er 35 år så da kan det bli veldig mange timer med sliping. Men slipper det så langt ned at det ikke finnes noe løs rust.

Men fikk høre i dag at jeg burde bruke hammerslags maling for det hindret rusten også, men er det ikke silikon i den malingen. ?

Noen meninger om jeg kan bruke det, eller kanskje noe annet som er bedre. ???

Da må det blir rustomvandler for min del da.

Skal jeg da bruke Brunoxs, eller er det noe som er bedre.

Jeg kjenner noen som jobber på Norsk Stål og de har en slags Primer som sprøytes på alt Jern som sendes ut.

Mye av dette jernet selges og sendes til offshore. Fikk forklart at dette produktet kunne males nesten rett på en rust flate og den kunne ligge ute i mange år i all slags vær og holdt seg like fint. Dette er en 2 komponent med litt sink i.

Går det og bruke dette tru.?

Da må det blir rustomvandler for min del da.

Skal jeg da bruke Brunoxs, eller er det noe som er bedre.

Jeg kjenner noen som jobber på Norsk Stål og de har en slags Primer som sprøytes på alt Jern som sendes ut.

Mye av dette jernet selges og sendes til offshore. Fikk forklart at dette produktet kunne males nesten rett på en rust flate og den kunne ligge ute i mange år i all slags vær og holdt seg like fint. Dette er en 2 komponent med litt sink i.

Går det og bruke dette tru.?

Den primeren du snakker om er ikke egnet til det du skal bruke det til... Norsk stål sender jernet ut med en tynn tynn primer for at det ikke skal ruste før behandling.

Du skulle helst ha hatt Jotamastic fra jotun eller Intershield fra International. Disse tåler å ha litt rust når de påføres. Kan garantere at du slipper noen flere rustproblemer da.

Hvor holder du til?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...