Finnsnes Startet 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2014 Har sur diesel/olje røyk på en yanmar 4jh-te.Er det på tide og ta en over haling? Noen som veit? Hvor får en kjøpt pakknings sett? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Hvis den bruker mye olje kan en overhaling være tdet som skal til. Hvis ikke, kan det godt være at det holder med å sjekke dysene... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
båtløskar Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 uten noe kunnskap til denne motoren i det hele tatt så trur jeg jeg ville demontert rundt turbo først og kjent på akslingen i turboen det skal ikke være mye slakk der før den begynner og dra olje igjennom og ut i eksosen, slakk kan sjekkes i 2 retninger opp og ned og ut og inn opp og ned kan det nesten være så mye det vil så lenge skovlene ikke slår i huset i noen av sidene men ut og inn så burde det ikke være så veldig mye slakk Sitér dette innlegget Link to post
Finnsnes Svart 6.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Har skiftet både turbo og dyser..hvor får jeg kjøpt pakning sett og stempel ringer til en bra pris? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Hvordan beskriver du/dere som sur eksos? eg er usikkert på hvordan røyken ser ut når det kalles sur eksos, noe som kan forklare meg.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
M/B Nordheim Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 (redigert) Hvordan beskriver du/dere som sur eksos? eg er usikkert på hvordan røyken ser ut når det kalles sur eksos, noe som kan forklare meg.? Får du røyken i augo kjennes det nesten ut som nokon har dratt av ein tåregassgranat, det renn ut av auga, blir umulig å sjå nokon ting, blir tungt å puste. Det er jau kjennetegnet på Volvo, Nissan og Ford motorane + nokre fleire. Scania er ikkje slik av ein merkeleg grunn. I fjor haust heilt på slutten av sesongen låg vi to båtar etterkvarandre med kvar sine 2x Ford 2704 ET og slusa opp kanalen. Sidan det var bare vi, og for å sleppe så mange oppstartar, så vart vi enige om å la dei gå på tomgang. (dei skal egentleg sløkkast i slusene, men utanom sesongen og litt travelt slepte på alt det dei turde i slusene, for å få oss fort opp før kanalbåten kom nedover. Hensikten med dette var å spare arbeidstimar og då vart slusene klargjorde for at den skulle komme seg nedover igjen) Du milde moses for tårevåte augo som kom opp utav slusekamra, dekksmannskapet hosta og harka og grein så det spruta or augene. Men kva gjer ein ikkje for å spare nokre timar og gamle starterar. Redigert 18.Februar.2014 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
andlin Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Vet ikke om det gjelder for deg men min yanmar røyk mye, men jeg byttet drivstoff! Brukte marin gassoil (den billige diesel med mye svovel) og gikk over til vanlig farget diesel, litt dyrere men fikk en "ny" motor ikke røyk den og jeg følte den ble raskere, så aldri mere billig diesel med svovel på min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.