Jump to content

yanmar 4jh-te, diesel og oljerøyk i eksos

Finnsnes

Recommended Posts

uten noe kunnskap til denne motoren i det hele tatt så trur jeg jeg ville demontert rundt turbo først og kjent på akslingen i turboen det skal ikke være mye slakk der før den begynner og dra olje igjennom og ut i eksosen, slakk kan sjekkes i 2 retninger opp og ned og ut og inn opp og ned kan det nesten være så mye det vil så lenge skovlene ikke slår i huset i noen av sidene men ut og inn så burde det ikke være så veldig mye slakk

• 2 uker senere...

Hvordan beskriver du/dere som sur eksos? eg er usikkert på hvordan røyken ser ut når det kalles sur eksos, noe som kan forklare meg.?

Får du røyken i augo kjennes det nesten ut som nokon har dratt av ein tåregassgranat, det renn ut av auga, blir umulig å sjå nokon ting, blir tungt å puste.

Det er jau kjennetegnet på Volvo, Nissan og Ford motorane + nokre fleire. Scania er ikkje slik av ein merkeleg grunn.

I fjor haust heilt på slutten av sesongen låg vi to båtar etterkvarandre med kvar sine 2x Ford 2704 ET og slusa opp kanalen. Sidan det var bare vi, og for å sleppe så mange oppstartar, så vart vi enige om å la dei gå på tomgang. (dei skal egentleg sløkkast i slusene, men utanom sesongen og litt travelt slepte på alt det dei turde i slusene, for å få oss fort opp før kanalbåten kom nedover.

Hensikten med dette var å spare arbeidstimar og då vart slusene klargjorde for at den skulle komme seg nedover igjen) :thumbsup:

Du milde moses for tårevåte augo som kom opp utav slusekamra, dekksmannskapet hosta og harka og grein så det spruta or augene. Men kva gjer ein ikkje for å spare nokre timar og gamle starterar. :cryin::sailing:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...