Jump to content

Erfaring med netthandelens sine Gel batterier?

Arild81

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Men selv om laderen gir 50A, så må mottageren kunne ta imot.. Kan den ikke det så gir laderen mindre.. En såkalt intelligent lader gir mest når batteriet er godt nedtappet, og mindre når det nærmer seg oppladet.. Tviler på dette vil medføre noen praktisk.. Kjøper du to batteri montert i parallell som forbruk så vil ladestrømmen åkke som fordele seg på begge..

Edited by Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Da har jeg hentet 3 batterier, venter på et fjerde.
Målte spenninga: 12,86v - 12,84v - 12,83v
Hva er normal hvilespenning på Gel batterier?
Samme som på vanlig våte batterier?

Disse batteriene har ikke vanlig poler, kun 6mm bolt. Noen som vet hvor man kan få tak i vanlig poler?

• 3 weeks later...
  • 4 years later...
bunnstokken skrev On 9.3.2014 at 23.06:

Har kjøpt de samme selv 4 stk, og du får kjøpt adapter M8 Terminal hos sparelys.no :-)

Har du vært fornøyd med batteriene?

Noen erfaringer å dele?