shyggen Startet 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2014 Vurderer å sette igang med badeplatting mekking når jeg får nybåten.. Denne har en orginal list bak som jeg tror kan fjernes og så lage platting som passer i dette "sporet" Har ikke lyst på stag ned under vann, så vurderer å lage bærestål i sporet ved lista (litt vanskelig å forklare uten gode bilder men, det kommer når båten ankommer. ) Lista går et stykke fram på båten 80cm ellno, så får litt støtte til dette stålet.. Det jeg har sett på er 10x50mm syrefast stål.. blir ca.5-6m av dette og bare vekta av stålet tilsier 24kg.. så kommer glassfiberdekke i tilegg.. Er litt redd for at dette blir tungt, hva veier en badeplatting på 80x300 :) hva burde man forvente av vekt? dumt spørsmål kanshe.. men, håper noen kan hive meg i riktig retning? :) mvh Ray Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Ingen som har noe peiling på vekt på badeplattform? Shyggen er meg btw.. Sitér dette innlegget Link to post
andlin Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Kan ikke gi noe total vekt, men jeg fikk laget plattform av syrefast rør, og jeg ville ikke ha stag under vannlinjen brukte plast terasse bord som dekke (ser ut som "teak") det veide ca 20 kg 0,8 x 3 m. Brukte to plastkasser (samme som scan) som støtte til plattform, den ene til ankervinsj og den andre til gass så de støtter plattformen mot skråget. vekt av dette vet jeg ikke men vannlinja på min 30 foter måtte heves ca 10 cm. lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Jøss, en til med Viksund som har mekket seg plattform Jeg (vi) har laget badeplattform til båten vår av rustfritt stål og teakdekke. Du kan lese mer om det her hvis du vil, kanskje noe inspirasjon og hente? https://baatplassen.no/i/topic/65071-hjemmelaget-badeplattform-til-viksund-futura/ Har ikke lyst på stag ned under vann, så vurderer å lage bærestål i sporet ved lista Lista går et stykke fram på båten 80cm ellno, så får litt støtte til dette stålet.. Det jeg har sett på er 10x50mm syrefast stål.. blir ca.5-6m av dette og bare vekta av stålet tilsier 24kg.. så kommer glassfiberdekke i tilegg.. Men hvorfor vil du ikke ha stag ned under vann? De blir jo ikke i veien for noe, og slik jeg ser det blir det den mest robuste løsningen som gir minst bøyemoment mot akterspeilet. Du skriver 10x50 syrefast, mener du massivt flattstål? I tilfelle hadde jeg revurdert løsningen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Raymond Romsdal Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Vurdert alu og, vekten av stålet blir alene 24 kg.. Derfor jeg lurer på om det er noe vits å prøve å unngå stag.. Dog blir det bæring nokk bare godt festet til skrogsia.. Temmelig fersk med båt :-) bare så det er sagt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Hva slags båt er det da? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.