Jump to content

Lage badeplatting, litt info ang.vekt osv.

shyggen

Recommended Posts

Vurderer å sette igang med badeplatting mekking når jeg får nybåten..

Denne har en orginal list bak som jeg tror kan fjernes og så lage platting som

passer i dette "sporet" Har ikke lyst på stag ned under vann, så vurderer å lage bærestål i sporet ved lista (litt vanskelig å forklare uten gode bilder men, det kommer når båten ankommer. )

Lista går et stykke fram på båten 80cm ellno, så får litt støtte til dette stålet..

Det jeg har sett på er 10x50mm syrefast stål.. blir ca.5-6m av dette og bare vekta av stålet tilsier 24kg.. så kommer glassfiberdekke i tilegg..

Er litt redd for at dette blir tungt, hva veier en badeplatting på 80x300 :) hva burde man forvente av vekt? dumt spørsmål kanshe.. men, håper noen kan hive meg i riktig retning? :)

mvh Ray

Kan ikke gi noe total vekt, men jeg fikk laget plattform av syrefast rør, og jeg ville ikke ha stag under vannlinjen brukte plast terasse bord som dekke (ser ut som "teak") det veide ca 20 kg 0,8 x 3 m. Brukte to plastkasser (samme som scan) som støtte til plattform, den ene til ankervinsj og den andre til gass så de støtter plattformen mot skråget. vekt av dette vet jeg ikke men vannlinja på min 30 foter måtte heves ca 10 cm. lykke til med prosjektet.

Jøss, en til med Viksund som har mekket seg plattform :smiley:

Jeg (vi) har laget badeplattform til båten vår av rustfritt stål og teakdekke. Du kan lese mer om det her hvis du vil, kanskje noe inspirasjon og hente? https://baatplassen.no/i/topic/65071-hjemmelaget-badeplattform-til-viksund-futura/

Har ikke lyst på stag ned under vann, så vurderer å lage bærestål i sporet ved lista

Lista går et stykke fram på båten 80cm ellno, så får litt støtte til dette stålet..

Det jeg har sett på er 10x50mm syrefast stål.. blir ca.5-6m av dette og bare vekta av stålet tilsier 24kg.. så kommer glassfiberdekke i tilegg..

Men hvorfor vil du ikke ha stag ned under vann? De blir jo ikke i veien for noe, og slik jeg ser det blir det den mest robuste løsningen som gir minst bøyemoment mot akterspeilet.

Du skriver 10x50 syrefast, mener du massivt flattstål? I tilfelle hadde jeg revurdert løsningen :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...