index Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Lekk toppakning eller trykk i blokka burde gitt deg bobler i kjølevannet i tillegg til vann i sylinderen. Du får jo vann i sylinderen også uten trykk på kjølevannet, og det rimer ikke med lekkasje. Jeg mistenker fortsatt at vannet på en eller annen måte kommer inn "bakveien"... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tskjei Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Hvordan har du sjekket eksos? Går motoren dårligere på tomgang? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Gammel manifold? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Sprekk i manifoil, rusthull i blandebend etc. Mulighetene er mange... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hegra Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Prøv og forklare litt mer hvordan kjøling du har. En del motorer som har ferskvannkjøling kan jo likevel ha sjøvannskjølt manifoil, og da bobler det ikke i ferskvannskretsen ved en lekkasje. Toppen er byttet sier du, men ble ventilene flyttet over fra den gamle toppen, eller er det nye ventiler? Om de er flyttet over fra den gamle burde det vel vise på de om det har vært lekkasje. Og det som er litt merkelig er at vipparmen har brukket, uten at støtstangen er bøyd. Vanligvis er det støtstangen som svikter, men unntak finnes vel. Når du ser det damper fra ventilen antar jeg at du kjører uten toppdekselet på, for det er vel ikke mulig og se dette med dekselet på eller..? Opplys om mest mulig. Da er det lettere og finne feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Ola 36 Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 (redigert) Hei Varmeveksleren på denne er nesten ny. Motoren har fersksvannkjøling og veksler er sjøvannskjølt. Alt på toppen er nytt og kom ferdig montert fra leverandør. På denne type motor så er støtstengene så korte og kraftige at de er "umulige" å bøye, men jeg byttet alle når jeg satte på ny topp. Toppdekslet var av når jeg startet motoren for å kunne sjekke at vippetøyet fikk olje - så satte jeg toppdekselet på plass. Når motoren endret gange etter ca 2 t med belastning stoppet jeg motoren, tok av dekslet og startet den på nytt - da såg jeg damp opp fra ventilene. Motoren går fantastisk fint på tomgang og kjølevannet i eksosen er som det skal. Mengden kjølevann endrer seg normalt i forhold til turtall. Men det er noe med teorien om at det kommer vann inn fra veksler/ eksos og til bakerste sylinder, som jeg har problem med å slippe. Kommer det vann inn der - så må det være saltvann. Redigert 6.Mars.2014 av Ola 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.