Jump to content

Oljeblanding 1985 Johnson 30 hk.

Muren Motorsport

Recommended Posts

Det har vært mange tråder med sterke meninger om bruk av oljen fra Biltema, og ikke minst hvem som produserer denne, men enda har vel ingen hevdet at en motor har blitt ødelagt av denne oljen fra Biltema eller at det er Biltema som produserer den. Har brukt den selv mange ganger i mange år med forskjellige motorer uten at jeg er kjent med at det har medført noe problem.

Forøvrig har jeg alltid brukt 2% oljeblanding på Johnson-motorer fra både 70 og 80-tallet og ville selv ha brukt denne blandingen på den aktuelle motoren uavhengig av hva som står på selve motoren.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg sier ikke at det ikke skjer med dyrere oljer, jeg bare fortalte deres erfaringer.

Selv velger jeg å kjøpe original olje som motorprodusentene går god for.

Hva er orginal olje?? motorprodusentene har aldri produsert en dråpe olje noensinne. De kontakter div levrandører om tilbud på olje som skal oppfylle diverse krav og den oljeprodusenten som kan levere til

laveste pris vinner anbudet.

Så setter motorprodusentene navnet sitt på oljeflasken og skrur opp prisen til astronomiske høyder, men

det er jo troen som skal gjøre det, ikke sant?.

Hva er orginal olje?? motorprodusentene har aldri produsert en dråpe olje noensinne. De kontakter div levrandører om tilbud på olje som skal oppfylle diverse krav og den oljeprodusenten som kan levere til

laveste pris vinner anbudet.

Så setter motorprodusentene navnet sitt på oljeflasken og skrur opp prisen til astronomiske høyder, men

det er jo troen som skal gjøre det, ikke sant?.

Forstår jo at Yamaha og Mercury og de andre ikke blander olje på bakrommet... Men de kan i hvert fall sette opp en spec med hva som skal være i oljen. Selvsagt blir prisen høyere da og så får vi som forbrukere vurdere om det er verdt merprisen.

For min del spiller det liten rolle om jeg anvender dyrere olje da jeg bruker så lite i løpet av en sesong at det uansett utgjør svært lite.

Det viktigste er vel å benytte en marin totaktsolje.

Dette vart jo en tråd som ble meningsløs for min del. :) Men jeg fortsetter nok med mobil racing 2T og 1:100 mix.. det har fungert i 28 år. med 1.100. så får resten av folket forske på biltema-olje, for mye olje, å andre tvilsomme løsninger. ;)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...