Otto R Startet 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2014 Vi jobber med å systematisere vedlikeholdet i havna. Er det noen som har brukt en enkel og oversiktlig vedlikeholdslogg ? Vi skal loggføre vedlikehold/reparasjoner/oppgradering på utstyr. Jeg tenker på en side for hvert utstyr som f.eks traktor, påhengsmotor, kran, arbeidsflåte, snøfreser osv. Det som er viktig at det er lett å ajourføre, samt finne tilbake ønsket data. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 8.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 Jeg løfter denne, det er så mange smarte her , så det hadde vært kjekt med noen forslag . Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 14.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2014 Ingen smarte nå under OL :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2014 Hos oss føres det nøyaktig regnskap med alt vedrørende bryggeanlegget, så der ser man om deler og ting er anskaffet..delelager ligger i naustet mitt, men vi har jo bare 15 båtplasser Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
E27 Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Regnearket Excel er praktisk til forskjellig loggføring, og er jo vanligvis installert på PCn allerede. For eksempel kan det deles opp i ett ark (sheet) per utstyr, Traktoren, Brygge 1, Slippen, Flåten, etc Fryse øverste rad og sette kolonne etiketter der:Dato, denne kolonne kan formatteres som - dato.En kolonne med valuta format for å logge og summere Utgifter.Øvrige kolonner, som eksempel Jobb, kan vel stortsett formatteres som tekst.Jobb kolonne med standard benevnelser: Maling, Reparasjon, Elektrisk, Olje, Reservedeler, Diverse etc. Og så har Excel nyttige filter funksjoner så det er greit å sortere på for eksempel Dato eller Jobb. Et slikt regneark kan settes opp både enkelt eller avansert ettersom brukeren ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 17.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Takk for svar. Regnskapsbiten er grei, den har vi et større system på. Jeg ønsker en enkel og oversiktelig logg på 1. linjes vedlikehold. Det er flere brukere, så jeg tenker meg noe i bokform, som er lett å sjekke. Denne info fra bok ? kan vi føre inn i et xl ark på PC Sitér dette innlegget Link to post
E27 Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Ja, Excel kan godt brukes som logg selv om dere har utgifter og regnskapet annet sted. Som du antyder, brukere kan notere i en (kladd)bok og så har en som oppgave å overføre til Excel. Det blir da i framtida enkelt å sortere historikk nøyaktig på det en leter etter, for eksempel Oljeskift på Traktoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.