sgullak Startet 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2014 (redigert) Jeg har en Nor-dan 610 med en AQ171cnår jeg kjører på full gass er det akkuratt så den ikke får nok bensin etter en liten stund?Kan dette være vannutskilleren?den jeg har i dag er en CAV296, denne står oppført til å klare 45l i timen. noe jeg anntar er mindre enn den gamle volvoen vil ha på full tukt. Redigert 7.Februar.2014 av sgullak (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Ja, det kan det være. Finner ikke forbruket i LPH på AQ171c, men det er jo bare å finne tall så ser du om du får undertrykk i systemet. Men du har vel et lite ekstra filter på motoren også? Tett? Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 7.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Finne undertrykk i systemet?nei har kun det filteret. er ikke det nok? burde jeg ha et til? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 7.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Vel, du må jo ikke ha to filter. Det er viktigere på moderne innspøryting med fine dyser som krever rent drivstoff. Om du har en motor som har en bensinpumpe som ikke klarer å fore motoren med tilstrekkelig bensin har du et problem - og det kan kalles undertrykk i tilførselsledningen av bensin. Det kan komme av manglende kapasitet på filtergjennomstrømming. Det kan være (delvis eller helt) tett filter. Begge gir for lite bensin. Og manglende effekt ved økende pådrag/rpm. Så sjekk tallene for forbruk. 45 liter per time vil være tilstrekkelig til å yte ca 130 HK. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 8.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 det er jo orginal bensinpumpe på denne motoren, men den skal jo yte 170 hk står det i papirene, tror nok mange av hestene har reist på ferie eller kanjse rett å slett har gått av med døden.spørs om jag uansett skal kjøpe en som klarer ca 90l i timen. da burde ivertfall ikke være den som er problemet,hvor grov slange bør det være fra tank å til motor da? 10mm innvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 8.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 Knekk/skader på tilførselsslang/rør? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 (redigert) Det kan være flere ting. Hvis du får kjørt noen minutter på fullt pådrag og så stoppe motoren umiddelbart uten noe tomgangskjøring (aller helst stoppe den med bensinkranen), kan du se på tennpluggene om det er tenningsproblem eller forgasserproblem. Det kan høres ut som at filter/vannutskiller er for liten så du kan jo begynne der. Ellers burde en 8mm slange holde. Redigert 8.Februar.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 8.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 Tankutlufting kan være tett, prøv en tur med taklokket av. Forutsatt at det ikke renner vann ned på tanken. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
alfaalfa Svart 8.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 Jeg prøver meg igjen - dersom du allerede har en kjent begrensning på 45 liter per time i et filter/vannutskiller og en motor som skal yte 170 hk. Vel da har du et meget sannsynlig svar allerede der - 45 liter bensin per time inn i denne motoren gir deg ikke 170 hk. Selv om du trygler og/eller truer den! Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 8.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2014 kjøpte ny vannutskiller i dag.tusen takk for mange gode svar, dette forumet er nok noe av det beste og positive av forum jeg har vært inne på.TOMMELTOTT RETT OPP :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.