Jump to content

Seilbåt 3lugarer under 500 000.- hva finnes å velge i

Enzo

Recommended Posts

Har noen jeg kjenner som er ute etter seilbåt i størrelsesorden 34-42fot 3lugarer, varmtvann, dieselvarmer osv Helst ikke rullestorseil.

Makspris rundt 500 000.-

Hva finnes av fornuftige forslag som dekker ønskene ?

Kjøpssted bør være i relativ nær seilavstand altså ikke lenger nedover enn Engelske kanal

Støtter forslaget om Dehler 37 men en vil vel slite med å få en slik klar inn i landet til kr 500K, med det finnes en 36 som en noe lavere priset. Ellers får en vel Bavaria 36 ned mot denne prisen nå til dags. Tror også enkelte exSunsail Sunfast uten store oppgraderinger vil være nede i slikt prisområde etterhvert. Eldre Sunfast 36 kan også være en kandidat, det er en linjelekker båt.

Hanse har vel en 34 foter med tre lugarer, men den er vel fortsatt litt for ny/kostbar.

Omega 36.

Jeg har Omega 36, med to akterkabiner og køyplass til 8 personer. Jeg kan absolutt anbefale båttypen. Jeg har sett de avertert i det prisleie du ønsker. Jeg ville ikke vurderte å selge min båt for under kr 500.000. Jeg har test av båttypen, samt en del faktaopplysninger og miner erfaringer med båttypen på min hjemmeside. home.ntebb.no/arkmarin/

Hva med bavaria 34 99-02 mod.? Mange med 3 lugarer.

God idè , Bav34 har altså 3 lugarer.

http://www.yachtworld.co.uk/boats/1994/Dehler-37-CWS-2555196/Germany Dehler 37CWS har 3 lugarer. Det samme har 36DB (men denne har rorkult)

Fine båter og de finner man kanskje i Tyskland , rorkult er jo helt klart en fordel etter min mening.

Jeg har Omega 36, med to akterkabiner og køyplass til 8 personer. Jeg kan absolutt anbefale båttypen. Jeg har sett de avertert i det prisleie du ønsker. Jeg ville ikke vurderte å selge min båt for under kr 500.000. Jeg har test av båttypen, samt en del faktaopplysninger og miner erfaringer med båttypen på min hjemmeside. home.ntebb.no/arkmarin/

Omega er fine de, godt tips