Jump to content

Hjelp til å identifisere årmodell Mariner 5hk 2t

VirtualMe

Recommended Posts

Først trodde jeg det egentlig var en Yamaha. Den er så lik som den kan bli, ville jeg sagt. Men så er det en ting som ikke stemmer da denne har eksosen gjennom propellen, det har ikke Yamaha 5hk. Allikevel ligner stammen på Yamaha, samme med motordekselet. Har en Yamaha 5hk totakter fra 2004 og den ligner veldig. Spørs om det er en Mercury da? Årstall er vanskelig å antyde da jeg ikke husker at Mariner har hatt denne dekoren.

Takk for hjelp folkens!

Tar utgangspunkt i at det da er ca 96 modell. Greit når msn skal ut og handle deler.

Ja Philonica, føler meg trygg på at det ikke er tyvegods. Ble solgt på vegne av en lokal eier.

Motoren mangler dødmannsknapp. Var det originalt? Har et tomt hull ved siden av stoppknappen. Bør jeg kjøpe stoppknapp i mercury eller Yamaha utgave??

Jeg har selv en 5 mariner og det er samme motor som yamaha.Den har dødmannsbryter.

Det stemmer nok men da er det ikke samme motoren som trådstarter har for denne har propelleksos og det har ikke Yamaha. Den du har, er sikkert en annen årgang.

Når det gjelder dødmannsknapp hadde heller ikke Yamaha det tidligere. Da hadde de en ren stoppknapp, mens den 5hk Yamahaen jeg har nå har kombinert stopp- og dødmannsknapp.

Det stemmer nok men da er det ikke samme motoren som trådstarter har for denne har propelleksos og det har ikke Yamaha. Den du har, er sikkert en annen årgang.

Når det gjelder dødmannsknapp hadde heller ikke Yamaha det tidligere. Da hadde de en ren stoppknapp, mens den 5hk Yamahaen jeg har nå har kombinert stopp- og dødmannsknapp.

Du har nok rett Pinhead. Min er nok litt eldre og har ikke eksos ut propell nei.

Båt med fjernkontroll

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...