Erica100 Startet 9.Februar.2014 Del på Facebook Startet 9.Februar.2014 Hen er diesel tank i båten som ikke er i bruk og lurer på å gjøre den om til vanntank, hvordan rengjøre denne slik at den blir helt fri for diesel?? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Hva materiale består tanken av? Diesel kan være vanskelig å få vasket helt vekk, selvfølgelig avhengig av materiale tanken består av. En plasttank skal godt gjøres å få skikkelig ren. Hvis tanken er av et stabilt materiale er nok det sikreste å få den malt innvendig med epoksy godkjent for bruk i drikkevannstanker. Da er du sikker på at ikke rester av diesel kommer til vannet. Selv inntk av minimale mengder diesel kan (blant annet) føre til sterk diaré.. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 9.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Oki 1000 takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Dette prosjektet trur eg kan bli problematisk.. Diesel har ein ekstrem evne til å setja lukt på dei fleste materialer og det er veldig vanskeleg å bil kvitt. Personleg trur eg det blir ein omfattande prosess å få tanken rein nok til drikkevatn, men eg kan ta feil.. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Hvis det er en ståltank ville jeg vasket den godt med varmt såpevann for deretter å kjøre etpar måneder med vann og ei flaske klorin oppi. Ikke mye som står imot det. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
alfaalfa Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Klorin dreper bakterier. Diesel er ikke bakterier. Diesel er en olje - så salmiakk - som løser opp olje, bør kunne ta det etterhvert. Men egen erfaring med diesel er at det er svært motstandsdyktig mot alle løsemidler. Den lukten sitter i utrolig godt. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Min far brukte kanner som det før hadde vært konsentrert appelsin eller sitronjuice på, til å frakte diesel. Dieselen klarte ikke fjerne denne lukta, så kanskje i retning sitronsyre eller noe kan hjelpe? TA Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Selg den på finn og kjøp deg en helt ny vanntank... Det ville ihvrrtfall jeg gjort. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Hvis det er en ståltank ville jeg vasket den godt med varmt såpevann for deretter å kjøre etpar måneder med vann og ei flaske klorin oppi. Ikke mye som står imot det. Mons Heller ikke rustfritt stål står imot klor. Hvis tanken er av rustfritt stål ville jeg ikke brukt stert klorvann over tid! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Erica100 Svart 10.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Masse gode tips, 1000 takk alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.