Jump to content

Vaskemidler for å rengjøre diesel tank

Erica100

Recommended Posts

Hva materiale består tanken av? Diesel kan være vanskelig å få vasket helt vekk, selvfølgelig avhengig av materiale tanken består av. En plasttank skal godt gjøres å få skikkelig ren. Hvis tanken er av et stabilt materiale er nok det sikreste å få den malt innvendig med epoksy godkjent for bruk i drikkevannstanker. Da er du sikker på at ikke rester av diesel kommer til vannet. Selv inntk av minimale mengder diesel kan (blant annet) føre til sterk diaré..

Dette prosjektet trur eg kan bli problematisk..

Diesel har ein ekstrem evne til å setja lukt på dei fleste materialer og det er veldig vanskeleg å bil kvitt.

Personleg trur eg det blir ein omfattande prosess å få tanken rein nok til drikkevatn, men eg kan ta feil..

Klorin dreper bakterier. Diesel er ikke bakterier.

Diesel er en olje - så salmiakk - som løser opp olje, bør kunne ta det etterhvert. Men egen erfaring med diesel er at det er svært motstandsdyktig mot alle løsemidler. Den lukten sitter i utrolig godt.

Min far brukte kanner som det før hadde vært konsentrert appelsin eller sitronjuice på, til å frakte diesel.

Dieselen klarte ikke fjerne denne lukta, så kanskje i retning sitronsyre eller noe kan hjelpe?

TA

Hvis det er en ståltank ville jeg vasket den godt med varmt såpevann for deretter å kjøre etpar måneder med vann og ei flaske klorin oppi. Ikke mye som står imot det.

Mons

Heller ikke rustfritt stål står imot klor. Hvis tanken er av rustfritt stål ville jeg ikke brukt stert klorvann over tid!

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................