Dr Gonzo Startet 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Februar.2014 Hei godtfolk Jeg lurer på om noen har noen råd og erfaringer og dele om Maritim i Tønsberg. Hører så mye forskjellig om de, og med en større båt under restaurering er det viktig for meg å ha en stabil utstyrsleverandør For? Imot? Alle innspill mottas med takk :) -Dr Gonzo Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Jeg har bare gode erfaringer med Martim Tønsberg. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Bare gode erfaringer her også. Bra service og kunnskap. Hvis du har spørsmål, eller ikke helt vet hva du skal ha, kan det være lurt å styre unna lørdager i sesongen. Det er litt pågang på personalet da; -med påfølgende ventetid. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Sjøga Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 jeg har dårlig erfaring. lite kunnskap og lite utvalg av varer på lager. tar lang tid å få varer om du bestiller i butikk. må også mase og etterlyse varer som bestilles. er nok mye raskere og bestille fra nett. seatronic har jeg bare gode erfaringer med. grei butikk om du skal ha bunnstoff polish og lignende. Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Har vært fornøyd med selvplukk, men hjelp i butikk i høysesong er håpløst. Sommer 2013 var det ansatt nr 3 som klarte å vise meg hvor kompasshylla var. Kan kanskje ikke forvente allverdens midt i fellesferien heller. ;-) Best "å lære seg butikken" på egenhånd og plukke varer, info finner man på nettet. :-) ta med ipad!;) Sitér dette innlegget Link to post
snøgg Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Jeg kjenner ikke til Maritim men kan trygt anbefale Best Marin Tønsberg der er det meget god betjening og service. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Jeg lå med båten i Åsgårdstrand i juni og trengte et nytt fall. Ringte dem for å sjekke om de hadde det jeg trengte og om de hadde tips for hvordan jeg kunne ta meg dit med buss eller lignende. De sa at det ikke var så lett, men at de gjerne kjørte nedom båten med fallet. Og et par timer senere var det levert, og uten å kreve noe for frakten. Det var ihvertfall en svært positiv opplevelse. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
JørgenL Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Jeg lå med båten i Åsgårdstrand i juni og trengte et nytt fall. Ringte dem for å sjekke om de hadde det jeg trengte og om de hadde tips for hvordan jeg kunne ta meg dit med buss eller lignende. De sa at det ikke var så lett, men at de gjerne kjørte nedom båten med fallet. Og et par timer senere var det levert, og uten å kreve noe for frakten. Det var ihvertfall en svært positiv opplevelse.service det står respekt av. Terningkast 6. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Hei, Nå er det jo ikke så lenge siden de startet opp og de manglet bade det ene og andre, bade av deler og kunnskap. Etterhvert synes jeg alt har bedret seg og de fremstår som en av de beste butikkene med bredest utvalg I Vestfold. Ellers er jeg enig med en annen her som fremhever Seatronic I Moss. Personlig synes jeg de er sterkest på elektronikk. Av andre ting er Maritim mitt førstevalg selv om jeg sjekker Værners Båtbu I Sandefjord og Herholdt Andersen I Tønsberg før jeg handler. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Werners Båtbu i Sandefjord. Hjelpsom betjening som har lang erfaring. Stort utvalg. Tusen ganger bedre enn Maritim Tønsberg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Best Marin Tønsberg der er det meget god betjening og service. Enig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Samme opplevelse som Framtia. Høysesong og ny propell med ekspress fra Arendal og fritt levert på gjestebrygga i Tønsberg. Kan ikke takke de nok. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Maritim er som de fleste andre butikker i tilsvarende situasjon (bransje som krever fagkunnskap, men også har behov for lange åpningstider og må være noenlunde på linje med nettbutikker prismessig) nødt til å ha en del ansatte som ikke nødvendigvis har mange års erfaring med båtbransjen. Har samme opplevelse av Maritim her i Stavanger som i Tønsberg; noen ganger støter jeg på drivende dyktige folk som vet akkurat hvilken mutter jeg er ute etter før jeg har klart å forklare problemet, andre ganger treffer jeg kveldshjelpen som er hyggelig og serviceinnstilt, men kanskje ikke vet akkurat hvor filteret jeg er ute etter står. Helt greit, det også. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Enig. Samme ehr. BestMarin på Barkåker. mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Luka68 Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 BestMarin på Barkåker, han du faktisk ringe til utenom åpningstider, og han kommer og låser opp hvis det er noe viktig du virkelig trenger. Lett og prate med, og flink er han også. Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 jeg har bestilt forskjellige deler ifra Maritim Tønsberg ved 2 forskjellige annledninger, begge gangene har jeg avbestilt delene som de ifølge dem hadde på hovedlager de skulle bare sendes til tønsberg/sem ( første gangen avbestilte jeg 3,5 uke etter bestillingsdato den andre 2 uker etter ) har de delene inne i butikken så er det grei nok service men litt lite kunnskap føler jeg Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Så er visstnok Maritim i Tønsberg konkurs. Døra er stengt inntil videre og da er det nok andre som Herholdt eller BestMarin som en må reise til. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
tommyl Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 http://www.batmagasinet.no/artikkel/b%C3%A5tutstyrsbutikk-i-t%C3%B8nsberg-konkurs Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Jeg var å handlet der for 14 dager siden, da var det glissent og manglet absolutt alt, i konkursens lys, har jeg da forståelse for hvorfor. Butikken begynte uansett å bli en negativ greie for "merkenavnet" maritim. Var en tur innom herholf andersen i tønsberg(aldri vært der før), fikk fabelaktig service, godt utvalg og ok priser på en del ting. Mange ansatte på jobb. Har bare godt å si om den opplevelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 (redigert) Var innom Maritim Tønsberg ett par ganger. Service og kunnskap var begredelig i forhold til Herholdt Andersen i Tønsberg og ikke minst i forhold til Wærners båtbu i Sandefjord. Redigert 2.Mars.2014 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Kaftein ØL Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Mine erfaringer med denne forretningen er forholdsvis dårlig kunnskap og sjeldent de har et jeg skal ha på lager, selv om det ofte handler om helt alminnelige saker. Var sist innom for et par uker siden. Bomtur, tomt på lager som vanlig. Konkursen forklarer nok hvorfor det har manglet mye på lager. Jeg har uansett aldri hatt de gode opplevelsene i denne forretningen og ikke overrasket over at de gikk konkurs. Det ryktes forøvrig at maritim stiller svært strenge krav til franseicetagerne sine og at fortjenesten butikken sitter igjen med er svært beskjeden. Mesteparten av fortjenesten sitter igjen hos maritim, mens butikkene sitter igjen med smuler. Det er visstnok kun Maritim på Slependen som fortsatt tjener penger. Maritim i Fredrikstad ga også opp hele samarbeidet med maritim-kjeden pga håpløse vilkår... Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 Da er Maritim Tønsberg konk. Er nå et konkursbo, med flere int. Ryktene går hvertfall om at det starter opp båtbutikk der igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Hadde passet bra med ett opphørssalg nå. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Copernicus Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Regner med noen roper ut dersom det blir salg Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
GlennIversen Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 ..... Ryktene går hvertfall om at det starter opp båtbutikk der igjen. Helt utrolig at noen prøver seg i de lokalene, har vært mange aktører som har forsøkt å drive butikk i disse lokalene og det er ikke mange som har klart å drive butikk der. Flotte fine lyse og store lokaler, men beliggenhet godt utenfo Tønsberg og med Bomringen som skiller Tønsberg og disse lokalene er ikke noen pluss, Biltema takket nei til de lokalene den gangen de skulle etablere seg i Tønsberg, de så at lokasjonen ville ødelegge for mye for at det skulle være av interesse. Så at noen velger å kanskje starte en ny båtbutikk der er vågalt etter mitt syn Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.