Jump to content

Maritim Tønsberg for og i mot?!

Dr Gonzo

Recommended Posts

Jeg lå med båten i Åsgårdstrand i juni og trengte et nytt fall. Ringte dem for å sjekke om de hadde det jeg trengte og om de hadde tips for hvordan jeg kunne ta meg dit med buss eller lignende. De sa at det ikke var så lett, men at de gjerne kjørte nedom båten med fallet. Og et par timer senere var det levert, og uten å kreve noe for frakten. Det var ihvertfall en svært positiv opplevelse.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Jeg lå med båten i Åsgårdstrand i juni og trengte et nytt fall. Ringte dem for å sjekke om de hadde det jeg trengte og om de hadde tips for hvordan jeg kunne ta meg dit med buss eller lignende. De sa at det ikke var så lett, men at de gjerne kjørte nedom båten med fallet. Og et par timer senere var det levert, og uten å kreve noe for frakten. Det var ihvertfall en svært positiv opplevelse.

service det står respekt av. Terningkast 6.

Hei,

Nå er det jo ikke så lenge siden de startet opp og de manglet bade det ene og andre, bade av deler og kunnskap. Etterhvert synes jeg alt har bedret seg og de fremstår som en av de beste butikkene med bredest utvalg I Vestfold. Ellers er jeg enig med en annen her som fremhever Seatronic I Moss. Personlig synes jeg de er sterkest på elektronikk. Av andre ting er Maritim mitt førstevalg selv om jeg sjekker Værners Båtbu I Sandefjord og Herholdt Andersen I Tønsberg før jeg handler.

Maritim er som de fleste andre butikker i tilsvarende situasjon (bransje som krever fagkunnskap, men også har behov for lange åpningstider og må være noenlunde på linje med nettbutikker prismessig) nødt til å ha en del ansatte som ikke nødvendigvis har mange års erfaring med båtbransjen.

Har samme opplevelse av Maritim her i Stavanger som i Tønsberg; noen ganger støter jeg på drivende dyktige folk som vet akkurat hvilken mutter jeg er ute etter før jeg har klart å forklare problemet, andre ganger treffer jeg kveldshjelpen som er hyggelig og serviceinnstilt, men kanskje ikke vet akkurat hvor filteret jeg er ute etter står. Helt greit, det også.

jeg har bestilt forskjellige deler ifra Maritim Tønsberg ved 2 forskjellige annledninger, begge gangene har jeg avbestilt delene som de ifølge dem hadde på hovedlager de skulle bare sendes til tønsberg/sem ( første gangen avbestilte jeg 3,5 uke etter bestillingsdato den andre 2 uker etter )

har de delene inne i butikken så er det grei nok service men litt lite kunnskap føler jeg

• 3 uker senere...

Jeg var å handlet der for 14 dager siden, da var det glissent og manglet absolutt alt,

i konkursens lys, har jeg da forståelse for hvorfor.

Butikken begynte uansett å bli en negativ greie for "merkenavnet" maritim.

Var en tur innom herholf andersen i tønsberg(aldri vært der før),

fikk fabelaktig service, godt utvalg og ok priser på en del ting. Mange ansatte på jobb.

Har bare godt å si om den opplevelsen.

Mine erfaringer med denne forretningen er forholdsvis dårlig kunnskap og sjeldent de har et jeg skal ha på lager, selv om det ofte handler om helt alminnelige saker. Var sist innom for et par uker siden. Bomtur, tomt på lager som vanlig. Konkursen forklarer nok hvorfor det har manglet mye på lager. Jeg har uansett aldri hatt de gode opplevelsene i denne forretningen og ikke overrasket over at de gikk konkurs.

Det ryktes forøvrig at maritim stiller svært strenge krav til franseicetagerne sine og at fortjenesten butikken sitter igjen med er svært beskjeden. Mesteparten av fortjenesten sitter igjen hos maritim, mens butikkene sitter igjen med smuler. Det er visstnok kun Maritim på Slependen som fortsatt tjener penger. Maritim i Fredrikstad ga også opp hele samarbeidet med maritim-kjeden pga håpløse vilkår...

.....

Ryktene går hvertfall om at det starter opp båtbutikk der igjen. :confused:

Helt utrolig at noen prøver seg i de lokalene, har vært mange aktører som har forsøkt å drive butikk i disse lokalene og det er ikke mange som har klart å drive butikk der.

Flotte fine lyse og store lokaler, men beliggenhet godt utenfo Tønsberg og med Bomringen som skiller Tønsberg og disse lokalene er ikke noen pluss,

Biltema takket nei til de lokalene den gangen de skulle etablere seg i Tønsberg, de så at lokasjonen ville ødelegge for mye for at det skulle være av interesse.

Så at noen velger å kanskje starte en ny båtbutikk der er vågalt etter mitt syn

Ha en fin dag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...