Philonica III Startet 10.Februar.2014 Del på Facebook Startet 10.Februar.2014 (redigert) Hei. Er det noen som har montert stoppknapp på denne motoren, hvor skal den eventuelt monteres? Er vel vanlig at det er komb. stopp/dødmannsknapp, men ikke på min. Reidar Redigert 10.Februar.2014 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 (redigert) Hei. Det vanligste er dødmannsknapp med snor på denne motoren, dog finnes de også med bare stoppknapp. Du monterer dødmannsknappen der som stoppknappen sitter ved å løsne stoppknappen(svart plastmutter) og ta den vekk, samt koble fra to ledninger som går til stoppknappen.(en jordledning og en som er koblet til cdi boksen. Mvh Didrik Redigert 10.Februar.2014 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 10.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 (redigert) Hei Dødmannsknapp med snor er montert. Lurer på om det istedet kan monteres kombinert dødmannsknapp/stoppknapp? Redigert 10.Februar.2014 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 (redigert) Tenker du på en slik kombinert knapp slik at man kan starte og stoppe motoren både med og uten dødmannsknapp slik som finnes på mercury 10 viking? For ellers fungerer jo dødmannsknapp også som stoppknapp bare at dødmannssnoren må være koblet til for å kunne starte motoren. http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mYngyvHlR9JY3pMg767bgbg.jpg http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mzsXcrOiBbrfM_tT8_ZyiXQ.jpg Redigert 10.Februar.2014 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 10.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Nei, på dødmannsknappen trykker du inn tuppen og da stopper den- Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Det vet jeg, men hva mener du med å montere dødmannsknapp/ kombinert stoppknapp istedet?Altså en stoppknapp i tillegg til dødmannsknappen?Dødmannsknappen er jo en kombinert stoppknapp og sikkerhetsstopp da motoren stopper ved å trykke den inn samt også stopper ved å dra ut snoren. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Riktig som diddn sier. Bare la snora stå i så kan du trykke på knappen for å slå av motoren. Om du ikke vil ha snora hengende kan du bare knyte et passe tjukt tau nedi sporet der dødmannsnora festes. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Dette høres merkelig ut. Jeg tipper at dødmannssnoren har en klemme som er for tykk, slik at bryteren ikke bunner selv om man trykker på den. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 12.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2014 Det vet jeg, men hva mener du med å montere dødmannsknapp/ kombinert stoppknapp istedet? Altså en stoppknapp i tillegg til dødmannsknappen? Dødmannsknappen er jo en kombinert stoppknapp og sikkerhetsstopp da motoren stopper ved å trykke den inn samt også stopper ved å dra ut snoren. Har kun dødmannsknappen, kan ikke trykkes inn. Derfor lurer jeg på om noen hadde byttet ut denne med dødmannsknapp med stoppfunksjon.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 12.Februar.2014 Del på Facebook Svart 12.Februar.2014 Jeg har gjort det på en Yamaha 4hk 95modell. Bare å ta ut og sette inn en med stoppknapp og dødmannsnor. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Februar.2014 Del på Facebook Svart 12.Februar.2014 Monterte det på en 5 hk mariner og den fungerer som jeg beskrev. Også som knapp. Dette er den varianten de selger overalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.