akva Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Skal bytte batterier i båten. Har kommer over et batteri fra Apollo. Utifra deres nettside er de tørre og tar opp lading fort og kan ta ut 70% av kapasiteten. De tar lett opp strøm. Er det noen som har erfaring med disse batteriene? http://www.apollobatteri.com Quote Link to post
Dr Gonzo Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Hei Forhandlet disse i et par år i en butikk jeg jobbet for en del år tilbake, og har tilgode å høre noen klage. Sett i forhold til Optima som er det nærmeste kvalitetsmessig i Norge, er dette like gode batterier, men disse er mye bedre egnet som forbruksbank. Optima på sin side er i utgangspunktet startbatterier. Apollo leverer en strømstyrke som er unik, deres minste vanligste modell A1200 overgår batterier på 3 ganger samme kapasitet uten problemer. Men den største fordelen ift Optima er selvfølgelig at du kan få større batterier enn 55Ah. Men plasserer du f.eks tre stk A1200 ombord, ett til start og to til forbruk tror jeg nok ganske sikkert du vil få en god skrytefaktor ombord :) Dr Gonzo Quote Link to post
akva Posted February 12, 2014 Author Share Posted February 12, 2014 Det var nyttig informasjon. Takk for svar Dr Gonzo Quote Link to post
Dr Gonzo Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 hei igjen Ring inn og snakk med de hvis det er noe du lurer på, gutta der veit hva service betyr og kan sitt fag :) Dr Gonzo Quote Link to post
akva Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Hei Dr Gonzo. Ja det var service og personer som kunne sine saker. Dette kan bare anbefales. Akva Quote Link to post
oivindg Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Forsåvidt enig i det meste her, men synes det er greit å korrigere litt. Optima har også modeller som kan brukes som forbruksbatterier, og opp til 75Ah. Quote Øivind Link to post
Ruffy Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 (edited) Apollo produserer ikke batterier. Det er kun en Apollo etikett limt på ett annet batteri. Sjekk ut Odyssey på nettet. Det er Pure Lead AGM batterier som går utenpå Optima. Fra 8 Ah til 214 Ah. Flere av disse Odyssey batteriene ble tidligere merket Apollo av en bedrift Mjøndalen. OBS ! AGM er ikke "tørre" batterier, elektrolytten er bundet opp i plater og separator. Eksploderer disse spruter det også svoveldyre I tilegg til bly og plastbiter! Hilsen 30" plattgatter med Odyssey Edited February 14, 2014 by Ruffy (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.