Ternen32 Startet 29.Mars.2005 Del på Facebook Startet 29.Mars.2005 Tresnekka er nå flytende igjen. Sjøsetting gikk som en drøm, en liten vanninntregning ved styrepossisjon men resten var tett. Og jeg som ikke engang brukte Fett i skjøtene i år. Prøveturen fram til brygga der hun skal ligge gikk også helt smertefritt. Vel da er det vell bare og si God sommer alle sammen, Skjergårdspils og båthygge er ikke langt unna. Her er hun på vei.. Her kommer det litt vann inn Ute på vannet Klokkerent tusler hun på tomgang og lader for fullt Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
eysteind Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 nydelige bilder! Sjønner igrunn ikke hvorfor ikke flere setter båtene på vannet før lagt ut på våren! Selv planlegger eg å sjøsette snekken i løpet av uken da ny kjøper ikke henter båten før ut i mai.... Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 29.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 (redigert) Regner ikke med at det tar så lange tiden før ihvertfall trebåtfolket i havna her begynner og sette ut båtene sine. etter ei påskeuke med oppimot 17-18 grader og svak bris, så er det en del som er bekymret nå. her står det båter som blir dusjet fra morgen til kveld nå slik at de ikke sprekker. Så jeg tror sommeren kommer tidlig for en del i år .. Redigert 29.Mars.2005 av celzeron (see edit history) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Sigurd Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Ser du har hjemmehavn Akkerhaugen og regner med du er kjent i Norsjø. Vi skal opp gjennom Telemarken i ett par uker i August og lurer på om du har noen gode uthavntips for strekningen Skottfoss - Notodden. Ellers et annet spørsmål av rein nysgjerrighet; får dere arrangert slusing i Løveid og Skien utenom sesongen så dere kan komme dere en tur ut i saltvann? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 29.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 (redigert) Ser du har hjemmehavn Akkerhaugen og regner med du er kjent i Norsjø. Vi skal opp gjennom Telemarken i ett par uker i August og lurer på om du har noen gode uthavntips for strekningen Skottfoss - Notodden. Ellers et annet spørsmål av rein nysgjerrighet; får dere arrangert slusing i Løveid og Skien utenom sesongen så dere kan komme dere en tur ut i saltvann? <{POST_SNAPBACK}> Den eneste plassen som har alle fasiliteter er Norsjø Ferieland, her er kjempe trivelig, altid et flott båtmiljø. flott sandstrand, fint sanitær anlegg og muligheter for en bedre middag og en utepils på uteresturaten. har ligget her selv flere dager selv om brygga mi er rett på andre siden http://www.norsjo-ferieland.no/ Du har oxo ulefoss, koselig gjestehavn med fin badestrand sanitæranlegg lekeanlegg for barna samt en kiosk hvor du får hadlet litt og kose deg med, så ligger det i gangavstand til sentrum hvis man kunne tenke seg oppom butikken eller en tur på resturant. Det finnes også flere plasser å legge inntil hvis man ønsker å være litt alene. hvor det er satt opp søpplebøtter og ryddet til slik at man kan kose seg med grillen samt ha flott utsikt over Norsjø. Disse kan være litt vanskelige å finne hvis man ikke er kjent. men send meg gjerne en mail når dere har planer om å oppover så skal jeg møte dere og vise noen fine plasser hvis jeg er hjemme da. Når det gjelder Slusing så slipper de oss igjennom når de sluser tømmer, men da ma man ringe og høre når det passer. selv sluset jeg i september i fjor. Ellers så er jeg en tur nedover til sjøen hver sommer, da vi har campingvogn på Omlidstranda, så er jeg som regel der nede 1 til 2 uker på sommeren hvor jeg tøffer rundt i skjærgården. Redigert 29.Mars.2005 av celzeron (see edit history) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Sigurd Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Takker for tilbudet. Mye mulig jeg benytter meg av det og sender en IM seinere, men sitt for guds skyld ikke hjemme og vent. Vårt båt-fanteliv er så uforutsigbart at de færreste henger med i svingene. Planene svinger hele tida. På farta fra morgen til kveld, og dagens vær og vindretning bestemmer hvor vi drar. Du får uansett se etter "store stygge stål" med ei røys av vimpler på Norsjø på ettersommeren. Ha en god sommer, og kanskje vi snakkes. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2005 Må bare dra frem tråden og legge ut noen sommerslige bilder av båten etter årets puss.. Noen få lakkstrøk til så blir det bra.. God sommer!! Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
M/S Bastard Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Ser idyllisk ut ja... Gleder meg til og få båten på vannet! etterhvert......... Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 (redigert) Flotte bilder! Nå gbegynner jeg også å glede meg til vi skal sjøsette Gamla, noe som sannsynligvis blir Fredag 13. mai Redigert 1.April.2005 av M/B Gamla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Denne båten er rett og slett bra !! Har du lyst til å dele med oss hvordan båten så ut når du anskaffet denne, hva du har gjort opp igjennom etc ? Antar den ikke har sett slik ut hele tiden ? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2005 Flotte bilder! Nå gbegynner jeg også å glede meg til vi skal sjøsette Gamla, noe som sannsynligvis blir Fredag 13. mai <{POST_SNAPBACK}> Når jeg ser hvor trangt båten din ligger så må det jo være tungvint og jobbe med.. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
SeaMaster175 Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Når jeg ser hvor trangt båten din ligger så må det jo være tungvint og jobbe med.. <{POST_SNAPBACK}> Tja, det er verre i år enn i fjor, men det går. I år har vi jo greid å skrape ned skroget uten problemer. Håper på litt bedre plass neste år... M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2005 Denne båten er rett og slett bra !! Har du lyst til å dele med oss hvordan båten så ut når du anskaffet denne, hva du har gjort opp igjennom etc ? Antar den ikke har sett slik ut hele tiden ? <{POST_SNAPBACK}> For og være ærlig så har jeg bare bevart båten i den standen den var i når jeg kjøpte den. Båten har hatt en eier før meg, og han var meget nøye med båten. Selv har jeg pusset ned overbygget og innvendig å lakket opp dette på nytt, laget nye dørkplater og lagt teppe, Byttet ror, høyglanspolert propell og messing detaljer, skrapet reint bunn og lagt på nytt bunnstoff samt hvit stripe. Skroget over vannlinje Trodde jeg ikke jeg behøvde og ta, men jeg ser nå at jeg kommer til å mattslipe og gi det en 3-4 strøk med lakk. Er noen småriper et par plasser. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Vinylester Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Må si meg enig at norsjø ferieland er en fin plass å stoppe ,hadde vogn i "terassene"der . En annen ting er at det er drivstoff der også. Ellers pleier jeg og ha båten på norsjø fra bluesen og utover,kort vei for meg som bor på Gulset til å ta turer etter jobb. Sitér dette innlegget Link to post
V-max Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Har selv hytte på norsjø, og er flere ganger om dagen innom på norsjø ferieland. kjekt møtested, med kiosk, butikk, drivstoff, kabelpark ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.