Jump to content

Da var båtsesongen i gang på Norsjø

Ternen32

Recommended Posts

Tresnekka er nå flytende igjen. Sjøsetting gikk som en drøm, en liten vanninntregning ved styrepossisjon men resten var tett. Og jeg som ikke engang brukte Fett i skjøtene i år. Prøveturen fram til brygga der hun skal ligge gikk også helt smertefritt. Vel da er det vell bare og si God sommer alle sammen, Skjergårdspils og båthygge er ikke langt unna. :flag:

Bilde

Bilde

Her er hun på vei..

Bilde

Her kommer det litt vann inn

Bilde

Ute på vannet

Bilde

Klokkerent tusler hun på tomgang og lader for fullt

:cheers::fishing:

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Regner ikke med at det tar så lange tiden før ihvertfall trebåtfolket i havna her begynner og sette ut båtene sine. etter ei påskeuke med oppimot 17-18 grader og svak bris, så er det en del som er bekymret nå. her står det båter som blir dusjet fra morgen til kveld nå slik at de ikke sprekker. Så jeg tror sommeren kommer tidlig for en del i år ..

Redigert av celzeron (see edit history)

Ser du har hjemmehavn Akkerhaugen og regner med du er kjent i Norsjø. Vi skal opp gjennom Telemarken i ett par uker i August og lurer på om du har noen gode uthavntips for strekningen Skottfoss - Notodden.

Ellers et annet spørsmål av rein nysgjerrighet; får dere arrangert slusing i Løveid og Skien utenom sesongen så dere kan komme dere en tur ut i saltvann?

Ser du har hjemmehavn Akkerhaugen og regner med du er kjent i Norsjø. Vi skal opp gjennom Telemarken i ett par uker i August og lurer på om du har noen gode uthavntips for strekningen Skottfoss - Notodden.

Ellers et annet spørsmål av rein nysgjerrighet; får dere arrangert slusing i Løveid og Skien utenom sesongen så dere kan komme dere en tur ut i saltvann?

<{POST_SNAPBACK}>

Den eneste plassen som har alle fasiliteter er Norsjø Ferieland, her er kjempe trivelig, altid et flott båtmiljø. flott sandstrand, fint sanitær anlegg og muligheter for en bedre middag og en utepils på uteresturaten. har ligget her selv flere dager selv om brygga mi er rett på andre siden :smiley:

http://www.norsjo-ferieland.no/

Du har oxo ulefoss, koselig gjestehavn med fin badestrand sanitæranlegg lekeanlegg for barna samt en kiosk hvor du får hadlet litt og kose deg med, så ligger det i gangavstand til sentrum hvis man kunne tenke seg oppom butikken eller en tur på resturant.

Det finnes også flere plasser å legge inntil hvis man ønsker å være litt alene. hvor det er satt opp søpplebøtter og ryddet til slik at man kan kose seg med grillen samt ha flott utsikt over Norsjø. Disse kan være litt vanskelige å finne hvis man ikke er kjent. men send meg gjerne en mail når dere har planer om å oppover så skal jeg møte dere og vise noen fine plasser hvis jeg er hjemme da.

Når det gjelder Slusing så slipper de oss igjennom når de sluser tømmer, men da ma man ringe og høre når det passer. selv sluset jeg i september i fjor.

Ellers så er jeg en tur nedover til sjøen hver sommer, da vi har campingvogn på Omlidstranda, så er jeg som regel der nede 1 til 2 uker på sommeren hvor jeg tøffer rundt i skjærgården.

Redigert av celzeron (see edit history)

Takker for tilbudet. Mye mulig jeg benytter meg av det og sender en IM seinere, men sitt for guds skyld ikke hjemme og vent. Vårt båt-fanteliv er så uforutsigbart at de færreste henger med i svingene. Planene svinger hele tida. På farta fra morgen til kveld, og dagens vær og vindretning bestemmer hvor vi drar.

Du får uansett se etter "store stygge stål" med ei røys av vimpler på Norsjø på ettersommeren.

Ha en god sommer, og kanskje vi snakkes.

Denne båten er rett og slett bra !!

Har du lyst til å dele med oss hvordan båten så ut når du anskaffet denne, hva du har gjort opp igjennom etc ? Antar den ikke har sett slik ut hele tiden ?

<{POST_SNAPBACK}>

For og være ærlig så har jeg bare bevart båten i den standen den var i når jeg kjøpte den. Båten har hatt en eier før meg, og han var meget nøye med båten. Selv har jeg pusset ned overbygget og innvendig å lakket opp dette på nytt, laget nye dørkplater og lagt teppe, Byttet ror, høyglanspolert propell og messing detaljer, skrapet reint bunn og lagt på nytt bunnstoff samt hvit stripe. Skroget over vannlinje Trodde jeg ikke jeg behøvde og ta, men jeg ser nå at jeg kommer til å mattslipe og gi det en 3-4 strøk med lakk. Er noen småriper et par plasser.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...