Båt55 Startet 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2014 Hei, Vurderer å kjøpe et båtprosjekt som befinner seg i England (marina i nærheten av London). Overbygget på båten er brannskadet, så det er kun skroget som gjenstår. Skroget er tett, og kan eventuelt slepes. Ønsker i denne forbindelse tips til rimelige fraktalternativer til Norge (Østfold). Skroget har følgende mål: Lengde: 20 meter Bredde: 5 meter Høyde: 3 meter Vekt: ca. 20 tonn Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Tror dette blir en dyr fornøyelse om du skal gjøre det ved hjelp av kommersielle aktører. Tror du bør satse på å kontakte en skøyteklubb eller noen med en veteranslepebåt i god stand og prøve å få med deg noen som gjør det for turen og opplevelsens del kombinert med dekning av bunkers og andre faktiske utgifter.Slik unngår du kanskje også problemstillinger med slepetilatelse og andre formaliteter. Om sommeren pleier det dukke opp et par britiske dykkerklubb båter langs vår kyst. Muligens kunne dette være aktører som kunne ta et slep med seg over Nordsjøen for en overkommelig pris. Hvor mye skal til for å få den kjørbar for egen maskin da? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Heisann og velkommen til forumet Men, enda en Sarping som skal til å slepe en 60-foter Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
aileenll Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Det vil da være lurere og billigere å gjøre fartøyet sjødyktig, før kryssing av Nordsjøen. Arbeidskraften og utstyret er billigere der! Det er vel heller ikke serlig populært å slippe løs en 60' båt i nordsjøen, om et slep skulle ryke i storm. Passer med yttrykket "løs kanon på dekk!":-/ Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Luraen Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Kan anbefale www.boattransport.co.uk til å være agent for deg, DFDS har en ro-ro ferje som går Immingham - Brevik, så den kan kanskje benyttes. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Er det den Princess 67 som brant i Antibes i 2012 som var eiet av Johs Lunde? Husker saken og at den ble fraktet tilbake til UK, Essex Boatyards for å bli ribbet for utstyr/ teknisk og hardware. Spenstig prosjekt i så fall :-) Noen linker. http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/889743/ http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Tidligere-Lunde-yacht-brant-opp-pa-Rivieraen-2971519.html#.UwEeO3-9KSN http://www.ybw.com/forums/showthread.php?315234-Fire-in-Antibes-Port-Vauban Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Båt55 Svart 19.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Takker for alle tips! Ja, kan bekrefte at det er denne båten jeg vurderer. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Spennende! Håper du deler dine planer med prosjektet :-) Har hørt om noen mindre princesser og sealine som har blitt fraktet fra Southampton til porsgrunn uten at jeg vet hvilket rederi etc. Tror det greieste ville vært som dekklast til et sted på østlandet eller svenske vestkysten. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Allan E Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Ikke Porsgrunn men Brevik. Kan det være Thor Line? De har båter som går i fast rute til England. Mulighet å få bli med som passasjer også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.