Lars O Startet 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2014 Har aldri hatt navn på båtene mine, men nå skal nyervervelsen inn i NOR så da har jeg intet valg. Ønsker i utgangspunktet ett franskt navn, kort og gjerne med en maritim betydning. har brukt diverse nettordbøker uten å ha blitt særlig klokere av den grunn da det er lett å bli lurt av grammatikken..... Sirenè (havfrue) Joie (glede) Leo (familiebokstaver) er noen forslag, men mangler innertieren Ønsker heller ikke ett navn som finnes på annenhver båt vi møter. Noen språkkyndige med gode forslag? Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Sjøteme (som i fransk je'taime) har vært nevnt her på Båtplassen før. :-) Ellers vil jeg forslå Sudden Debt, selv om det ikke er fransk; evnt klassikeren Costa Noc. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Havlengt Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 (redigert) "Janne" Det burde passa... Eller kanskje "Jeanne" er betre..? Redigert 16.Februar.2014 av Havlengt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Royal passer båten din lars :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 16.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Morsom du, HP . de merkene skal bort fortere enn........sådetså! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Jeanne d'Arc? Jeanne fra båtmerket, og Arc fra arken til Noah. Ikke helt den vanlige tolkningen av Jeanne d'Arc, så du må nok kanskje forklare navnet for en og annen bryggevandrer... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars O Svart 17.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Morsom vri, Popeye70 Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 - Kanskje "Marseilasen" ..? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 (redigert) Jeanne Eau eller JeanneEau? Franskmænd elsker selv ordspil. Det er svært at finde fx et fransk firma, der ikke har en eller anden form for ordspil i deres navn. (For de helt ukyndige i Fransk: Eau betyder "vand"...) Redigert 18.Februar.2014 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Fra å ikke bry meg døyten om båtnavn, er det det som opptar hodet om dagen. Har funnet ut som mange andre at dette er ganske vanskelig og kanskje litt følelseladet........hm Det som høres greit ut i rederinnens hode - er feil for meg, og vice versa Jakten på det perfekte fortsetter......... Lars O Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Denne er artig synes jeg :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Denne er artig synes jeg :-) Den er helt rå ja, SAP. Brukt den i mange foredrag om IT-system kjøp - estimater - prising ++ Ellers, da vi var i samme situasjon som trådstarter, holdt navnet på å bli 'Bodus'. Fruen var så ekstremt forkjølet / tett i nesen Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Andre forslag som er dukket opp: Espoir ( Glede ) Destin ( Skjebne ) Absence ( Fritid ) eller kanskje bare: "Fruen" - så slipper jeg å bytte båt........uffda den var stygg, mente det ikke kjære! Lars O Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Pio Pio Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Imshalla (hvis gud vil)! Navnevalget på våre to siste båter kom ut ifra steder vi ikke kom og steder vi kom. Vi var på vei til Toscana på ferie da maset fra fruen ble så stort av vi måtte handle ny båt. Det naturlig valget ble da Toscana! Nåværende båt fikk sitt navn fra en safari i Kenya. Vi avsluttet safarien med å besøke en tidligere kollega som har kjøpt en farm ved det indiske hav ikke langt fra Mombasa. Der blåste det en varm nordlig vind som kalles Kaskazsi på swahili. Og det ble navnet på skuta. Her er et bilde av en av kattene i havna: Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Leona Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Jeg går for "notre fierté" eller bare "fierté", altså "vår stolthet" eller bare "stolthet". Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 (redigert) Ikke dårlig, men ser at det fort kan virke litt rart på VHF.... "dette er fjerte" Kan jo bli festlig. ..hehe :-) Men kanskje bare Notre? Hm...tenke! Redigert 21.Februar.2014 av Lars O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Merkelig at ingen har dratt fram"Eau de Vie" ennå... :-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sun Flyer Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Jenny? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Executive Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Jeanette Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Zitt Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 (redigert) Ikke dårlig, men ser at det fort kan virke litt rart på VHF.... "dette er fjerte" Kan jo bli festlig. ..hehe :-) Men kanskje bare Notre? Hm...tenke! Kanskje Notre Dame(vår frue)? Redigert 21.Februar.2014 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capella Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Hva med "Ecole Navale" ? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Elvegris Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2014 Lekte litt med en norsk-latin oversetter på nett, ville dobbelsjekket og trippelsjekket før jeg evt bestilte bokstaver :-) Mare Liberum- Havet er fritt Mare- Havet/Sjøen Amor en Mare- Kjærlighet til havet Amica mea- min kjærlighet Amica mea, et mare- vår kjærlighet, havet Infectum est- Hun er våt (litt vågal kanskje, men som ordspill for båten så kanskje..) Liberum- Frihet Spiritus- vind Ubi ventus- dit vinden blåser Dea- min gudinne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.