Jump to content

Forslag til båtnavn på en Jeanneau Prestige 36

Lars O

Recommended Posts

Har aldri hatt navn på båtene mine, men nå skal nyervervelsen inn i NOR så da har jeg intet valg.

Ønsker i utgangspunktet ett franskt navn, kort og gjerne med en maritim betydning.

har brukt diverse nettordbøker uten å ha blitt særlig klokere av den grunn da det er lett å bli lurt av grammatikken.....

Sirenè (havfrue)

Joie (glede)

Leo (familiebokstaver) er noen forslag, men mangler innertieren :smiley:

Ønsker heller ikke ett navn som finnes på annenhver båt vi møter.

Noen språkkyndige med gode forslag?

Lars O

Jeanne d'Arc?

Jeanne fra båtmerket, og Arc fra arken til Noah. Ikke helt den vanlige tolkningen av Jeanne d'Arc, så du må nok kanskje forklare navnet for en og annen bryggevandrer...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Fra å ikke bry meg døyten om båtnavn, er det det som opptar hodet om dagen.

Har funnet ut som mange andre at dette er ganske vanskelig og kanskje litt følelseladet........hm

Det som høres greit ut i rederinnens hode - er feil for meg, og vice versa :confused:

Jakten på det perfekte fortsetter.........

Lars O

Denne er artig synes jeg :-)

Den er helt rå ja, SAP. Brukt den i mange foredrag om IT-system kjøp - estimater - prising ++

Ellers, da vi var i samme situasjon som trådstarter, holdt navnet på å bli 'Bodus'. Fruen var så ekstremt forkjølet / tett i nesen :smiley:

Andre forslag som er dukket opp:

Espoir ( Glede )

Destin ( Skjebne )

Absence ( Fritid )

eller kanskje bare: "Fruen" - så slipper jeg å bytte båt........uffda den var stygg, mente det ikke kjære! :giggle:

Lars O

Imshalla (hvis gud vil)!

Navnevalget på våre to siste båter kom ut ifra steder vi ikke kom og steder vi kom. Vi var på vei til Toscana på ferie da maset fra fruen ble så stort av vi måtte handle ny båt. Det naturlig valget ble da Toscana!

Nåværende båt fikk sitt navn fra en safari i Kenya. Vi avsluttet safarien med å besøke en tidligere kollega som har kjøpt en farm ved det indiske hav ikke langt fra Mombasa. Der blåste det en varm nordlig vind som kalles Kaskazsi på swahili. Og det ble navnet på skuta.

Her er et bilde av en av kattene i havna:

bilde

Jeanette

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Guest Avmønstret#

Lekte litt med en norsk-latin oversetter på nett, ville dobbelsjekket og trippelsjekket før jeg evt bestilte bokstaver :-)

Mare Liberum- Havet er fritt

Mare- Havet/Sjøen

Amor en Mare- Kjærlighet til havet

Amica mea- min kjærlighet

Amica mea, et mare- vår kjærlighet, havet

Infectum est- Hun er våt (litt vågal kanskje, men som ordspill for båten så kanskje..)

Liberum- Frihet

Spiritus- vind

Ubi ventus- dit vinden blåser

Dea- min gudinne