Lars O Svart 23.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Yolo ( you only live once ) Gammelt jungelord Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 (redigert) Jelo en blanding av familiebokstavene og J fra Jeanneau. Jelo betyr forøvrig vandret på tsjekkisk. eller (o)le voyage? eller Soleil som betyr sol på fransk. ellers heter det vel ikke imshalla men inshallah om du mot formodning skulle ønske deg et arabisk navn. Redigert 23.Februar.2014 av HR312MK1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 23.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Om jeg får med fruen, er følgende navn på 1.plass: § 7 Kort og enkelt Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Du klarer ikke slå sammen bokstaver fra familiemedlemmers navn og ende opp med noe som tilfredsstiller kriteriene dine? Vi endte på "Almara" for vår del, etter forslag fra søsteren min. Navnet er en sammenstilling av barnas navn (Alma og Klara), og det høres passe maritimt ut. "Al Mare" er "Sjøen" på italiensk, så det er nært nok. :-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars O Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 (redigert) 5 unger totalt pluss rederinnen....... Le Manet Teleman Le Tamen Tulleord, men det kan jo hende vi klarer å dra ut en mening ettellerannetsted :-) Lars O Redigert 24.Februar.2014 av Lars O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Hva med Le Mante? I følge Google Translate er det fransk og betyr kneleren(altså et insekt) Mante, Mantes eller Mantis kommer av det greske ordet Μάντις som betyr profetinne eller trollkvinne! Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 (redigert) Da vant Wiking26AC Så lenge vi er enige om at det er jeg som er Kneleren og hun er Profetinne.......... Le Mante ble innertieren, takk Wiking26AC. Du får møte opp på Søreide før vi henter den hjem til Østlandet og være Gudfar under dåpen Takk også til alle med kreative forslag underveis! Lars O Redigert 25.Februar.2014 av Lars O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 (redigert) Jeg ønsker Le Mante, og dens mannskap, all mulig hell og lykke på ferden - og på alle hav! Redigert 25.Februar.2014 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 For ordens skyld... Le Mante betyr også djevelrokken på italiensk Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Bra tipset, znick! Da kan vi være litt skumle underveis også Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Har aldri hatt navn på båtene mine, men nå skal nyervervelsen inn i NOR så da har jeg intet valg. Ønsker i utgangspunktet ett franskt navn, kort og gjerne med en maritim betydning. har brukt diverse nettordbøker uten å ha blitt særlig klokere av den grunn da det er lett å bli lurt av grammatikken..... Sirenè (havfrue) Joie (glede) Leo (familiebokstaver) er noen forslag, men mangler innertieren Svenskene stakk visst av med Leo... (Leonore) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.