Marna R2 Startet 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2014 HeiAltså jeg har en snekke med en go gammel Marna R2. den går som ei kloke, men jeg skule gjærne fasta en dynamo på den bare en sån 40 w ikke noe mer. men motoren har aldri hat dynamo og har heler ikke reimspor i sving julet. Men er det noen som har gjort noe lignende før å sat dynamo på en sån type motor?Håper på noen gode ieder -Maran R2 Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Marna motor har brakett til dynastarter, dynastarter med kilereimshjul for 2 reimer. Og du har dynamo og starter. Det vil riktignok koste noen båtlapper. men hva gjør man ikke for snekka Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Noen ganger lar det seg gjøre å legge kilereima direkte på svinghjulet. Forutsatt at ikke dynamoen er for stor da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Allan E Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Eller bruke en dynamo som bruker disse nye breie flatreimene (ca 2cm). En slik får du brukt på et bilopphoggeri. Utfordringen blir kanskje å få laget feste til dynamoen. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Marna R2 Svart 17.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Ja feste. vi har ideen på fordan vi kan sete på dynamoen til svingjulet. men noen gode feste ider? Feste dynamon liksom til motoren eller no slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Som jeg skrev i tidligere innlegg , selger Marna Motor i Mandal braketter som er tilpasset dynastarter til Marna R2 .Disse brakettene kan med letthet tilpasse en bil dynamo. Dette har jeg montert selv på en Marna R2 .Brukte en reim direkte på svinghjulet uten reimspor. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Jeg handla for noen år siden med et firma som hadde overtatt alt av deler etc fra Marna. Minnes at de hetr Marntek, de holdt til i samme bygget som Marna var, men det var en gjeng unge gutter. Holder de på enda, ville jeg spurt de om de kunne skaffe et svinghjul med utfresing for dynamoreim, evt om de kunne frese inn et sånn spor i svinghjulet ditt. Du må holde fast på R2 en din, det er få motorer som har en så fin gange... Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Jeg monterte 35 amp .dynamo med en reim lagt direkte på svinghjulet ute spor på MarnaR2. Dette fungerte utmerket uten sluring .Marna Motor er oppegående med samme personale , de flyttet til anne adr.for noen år siden. Har besøkt dem flere ganger , da jeg overhalte flere Marna motor. Har meget god erfaring med personalet. Sitér dette innlegget Link to post
Marna R2 Svart 18.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Takk mange gode svar Sitér dette innlegget Link to post
Marna R2 Svart 18.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Som jeg skrev i tidligere innlegg , selger Marna Motor i Mandal braketter som er tilpasset dynastarter til Marna R2 .Disse brakettene kan med letthet tilpasse en bil dynamo. Dette har jeg montert selv på en Marna R2 .Brukte en reim direkte på svinghjulet uten reimspor. Har du noe link? tror du de har de i net butikken? Sitér dette innlegget Link to post
Marna R2 Svart 18.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Jeg monterte 35 amp .dynamo med en reim lagt direkte på svinghjulet ute spor på MarnaR2. Dette fungerte utmerket uten sluring .Marna Motor er oppegående med samme personale , de flyttet til anne adr.for noen år siden. Har besøkt dem flere ganger , da jeg overhalte flere Marna motor. Har meget god erfaring med personalet. Har du noe blide på hvordan du monterte den? bare av hele greia? hadde hjolpet mye :) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Har du noe link? tror du de har de i net butikken? Marna.no Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Dinamo Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Ikkje nett marna, men - - eg sveiste for mange år siden sammen ein brakett til dynamo på ein volvo B18 motor. Syns å huska at det var berre å sveisa litt den veien naso peika. Og so selvfølgelig bora hol for festeskruane. Dette bør gå bra Magne Sitér dette innlegget Link to post
Marna R2 Svart 18.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Ikkje nett marna, men - - eg sveiste for mange år siden sammen ein brakett til dynamo på ein volvo B18 motor. Syns å huska at det var berre å sveisa litt den veien naso peika. Og so selvfølgelig bora hol for festeskruane. Dette bør gå bra Magne Takk hørtes ut som en god ide Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Har du noe blide på hvordan du monterte den? bare av hele greia? hadde hjolpet mye :) Vet ikke om det hjelper, men på markedet her på båtplassen ligger det en Sabb 2g til salgs. Der er det bildet av en festebrakett for dynamo ( bilde nr 11 ): https://baatplassen.no/i/page/Marked/motordeler_selges/_/sabb-2g-vurderes-solgtmangler-eksospotte-r34 Kanskje du der kan få en idè om hvordan en slik brakett kan/bør se ut? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.