Jump to content

Montere dynamo på en Marna R2?

Marna R2

Recommended Posts

Jeg handla for noen år siden med et firma som hadde overtatt alt av deler etc fra Marna. Minnes at de hetr Marntek, de holdt til i samme bygget som Marna var, men det var en gjeng unge gutter. Holder de på enda, ville jeg spurt de om de kunne skaffe et svinghjul med utfresing for dynamoreim, evt om de kunne frese inn et sånn spor i svinghjulet ditt.

Du må holde fast på R2 en din, det er få motorer som har en så fin gange...

Jeg monterte 35 amp .dynamo med en reim lagt direkte på svinghjulet ute spor på MarnaR2. Dette fungerte utmerket uten sluring .Marna Motor er oppegående med samme personale , de flyttet til anne adr.for noen år siden. Har besøkt dem flere ganger , da jeg overhalte flere Marna motor. Har meget god erfaring med personalet.

Har du noe blide på hvordan du monterte den? bare av hele greia? hadde hjolpet mye :)

Har du noe blide på hvordan du monterte den? bare av hele greia? hadde hjolpet mye :)

Vet ikke om det hjelper, men på markedet her på båtplassen ligger det en Sabb 2g til salgs. Der er det bildet av en festebrakett for dynamo ( bilde nr 11 ):

https://baatplassen.no/i/page/Marked/motordeler_selges/_/sabb-2g-vurderes-solgtmangler-eksospotte-r34

Kanskje du der kan få en idè om hvordan en slik brakett kan/bør se ut?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...