pesseen Startet 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2014 Hej! Jag har en gammal Contest kompass, men det er ingen vetska i den. Någon som vet vad den ska fyllas med....? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Jeg hadde et Silva kompass i min første båt. Etter noen år vart innholdet (væska) veldig grumsete og grå. Trolig påvirket av sollyset. Jeg boret hull i kula og tappet ut innholdet. Kjøpte en flaske 60% på "glasshuset". Skyllet kula ren innvendig med spriten. Fylte så opp kula men beholdt en luftboble for temperaturutvidelse. Tettet hullet med Araldit. Kompasset fungerte i mange, mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Måtte etterfylle kompasset i et fly jeg hadde, og ble litt forundret over at mekanikeren brukte vanlig tennvæske for grill! Han sa det fungerer utmerket og at de aldri brukte noe annet. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.