Trude III Startet 30.Mars.2005 Del på Facebook Startet 30.Mars.2005 Hei, Har planer om å ta ut vanntanken å skifte ut tappepunktet. Tanken er av PE plast og jeg skal sette i en skroggjennomføring av messing. Denne må strammes hardt til da jeg skal ha en kuleventil her også. Jeg tenker å tette med Sikaflex (291) når denne er herdet avgis er det vel ikke gift eller setter smak på vannet skulle jeg tro? Kan bruke en o-ring men liker ikke helt tanken på å "knuse" denne når jeg drar til. Sika vet jeg blir tett. Er det ok med Sika? Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Slagskibet Svart 30.Mars.2005 Del på Facebook Svart 30.Mars.2005 Får du ikke kjøpt "vanlige" plastkuplinger til sånne tanker av PE ? Grunnen til spørsmålet er at jeg vurderer å øke dia på septiklufting fra PE tank. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 30.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2005 Får du ikke kjøpt "vanlige" plastkuplinger til sånne tanker av PE ? Grunnen til spørsmålet er at jeg vurderer å øke dia på septiklufting fra PE tank. <{POST_SNAPBACK}> Hei, Det er jeg ikke sikker på men dette må jo også tettes. Utlufting er jo i toppen så her er det jo ikke så kritisk (dog septik..) Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Janoho Svart 30.Mars.2005 Del på Facebook Svart 30.Mars.2005 Hei, Har planer om å ta ut vanntanken å skifte ut tappepunktet. Tanken er av PE plast og jeg skal sette i en skroggjennomføring av messing. Denne må strammes hardt til da jeg skal ha en kuleventil her også. Jeg tenker å tette med Sikaflex (291) når denne er herdet avgis er det vel ikke gift eller setter smak på vannet skulle jeg tro? Kan bruke en o-ring men liker ikke helt tanken på å "knuse" denne når jeg drar til. Sika vet jeg blir tett. Er det ok med Sika? Hilsen Harald L <{POST_SNAPBACK}> Jeg ville ikke brukt det, spørs om det er godkjent for næringsmidler. Jeg kikket her, men kunne ikke helt finne det. Det ligger flere hms datablad her. http://www.westsystem.no/index.html?produk...aflex.html~main JOH Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.