Kallethekid Startet 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2014 Såg i en tråd at Fjordlingen ble nevnt som den flotteste norske båtmodellen. Er ikke fullstendig uenig, men det er mye å ta av. Selv liker jeg Windy 22s. Flere forslag! Sitér dette innlegget Link to post
Ivardraco Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 er vel bare ett ord Draco ;) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 18.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Mye fint der! Noen spesiell favorittmodell? Sitér dette innlegget Link to post
Ivardraco Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 draco 2400 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Det flotteste, Marex 370 aft ! Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 (redigert) I klassen sportslig DC må jeg si jeg har sansen for Master Miami. Nimbus 22 var også flott. Av større båter med flotte linjer kommer jeg ikke unna Princess Riviera, spesielt 36. Princess kommer også høyt når det gjelder lukkede båter, ikke minst 415.Blir litt redigering her, ser det er norske båter det dreier seg om. Da får jeg vel dra fram Windy 23 FC. Kommer allikevel ikke utenom de andre hvis vi blir mer globale Redigert 18.Februar.2014 av Guzzi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 18.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Master Miami er veldig kul! Har også sansen for Goldfish 32 sportscruiser. Windy 23 FC er for øvrig båten jeg har! Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Gambling. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 De gamle store klassiske treseilerne. Det ble skrevet en bok om en av de største konstuktørene. Linjen mester tror jeg den het. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Saga 29 - 315 - 325 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Mons Olav Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Såg i en tråd at Fjodlingen ble nevnt som den flotteste norske båtmodellen. Er ikke fullstendig uenig, men det er mye å ta av. Selv liker jeg Windy 22s. Flere forslag! Hei,fin tråd.Det jeg sa om fjordlingen handlet om båter i dennes størrelse altså 17-18 fot.Går man opp litt i størrelse er windy en het kandidat.Helt enig. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 De gamle store klassiske treseilerne. Det ble skrevet en bok om en av de største konstuktørene. Linjen mester tror jeg den het. en litt mindre Johan Anker konstruksjon er ikke fy skam det heller..........superlekker Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Andungen ! Norges flotteste er bygget på Orust ! http://www.seilmagasinet.no/id/39936.0 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Framtia Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 ikke for å rakke ned på moderne plastbåter, men det er jo helt meningsløst å foreslå annet enn en klassisk treseiler om man skal kåre vakre norske båter. F.eks en slik: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
All In Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Er vel litt patetisk å foreslå sin egen båt kanskje, spesielt når vi prater om norske båter der det følger med fiskekvote..... Skal ikke nevne hvilke jeg tenker på. (For ordens skyld har jeg US båt, der fiskekvota kan overdras til interesserte) Sitér dette innlegget Link to post
Sim1 Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Windy 35 Khamsin Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Kom ved ein rein tilfeldigheit inn på sida til eit trebåtbyggeri i Kvinnherad i Hardanger, og falt for denne her. Er ikkje mange plastbåtar som kan konkurrere når det gjeld eksteriøret med denne. Sjølv hadde eg ikkje høyrt om båtbyggeriet før. Det er noko eige med trebåtar, me må berre innrømme det me med tuppevarer! Bilete av Berntine. På tur. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 19.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Pen trebåt! Vi har jo også Dolvik. Kanskje litt mye Riva/Chris Craft design for å regnes som en norsk modell? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Nei, skal vi snakke om linjelekre båter kommer nok ingen opp mot de gamle klassiske treseilbåtene. (sier jeg som er motorbåtmann!) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Syns denne båten er og blir pen, fra de fleste vinkler også: Og jeg kan ikke for det men... pent i mine øyne, gir meg umiddelbar lyst til å seile, langt. Lillesøstra er også pen :-): Og Nasty, vellykket og pen på en stygg måte: Klassiske Furuholmen blir aldri feil, kongebåten Stjernen er vel et greit eksemplar: Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 19.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Nasty er rå! Blir en del Lingekonstruksjoner her. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 .........det finnes modeller med litt former som også er flotte !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2014 (redigert) Og egentlig hvilken som helst Johan Anker båt, laget han noe som ikke var guddommelig?: For dette er jo perfekt på alle måter. Rett og slett. (Og la oss glemme Johan Ankers politiske eskapader). Redigert 20.Februar.2014 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 20.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2014 (Og la oss glemme Johan Ankers politiske eskapader). Kan ikke se noen annen enn deg som nevner dette temaet. Sitér dette innlegget Link to post
Luna III Svart 20.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2014 (redigert) Dette temaet er i alle fall smak og behag. Heldigvis. Ville vært kjedelig om alle likte og ville ha sammen type/slags båt. Men for meg og min annenskipper er det bare Riviera 925. Av en eller annen grunn fikk jeg ikke lagt inn bide desverre,men de fleste vet vel. Redigert 20.Februar.2014 av Luna III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.