Jump to content

Norges flotteste båtmodell

Kallethekid

Recommended Posts

I klassen sportslig DC må jeg si jeg har sansen for Master Miami. Nimbus 22 var også flott. Av større båter med flotte linjer kommer jeg ikke unna Princess Riviera, spesielt 36. Princess kommer også høyt når det gjelder lukkede båter, ikke minst 415.

Blir litt redigering her, ser det er norske båter det dreier seg om. Da får jeg vel dra fram Windy 23 FC. Kommer allikevel ikke utenom de andre hvis vi blir mer globale :smiley:

Edited by Guzzi (see edit history)

Såg i en tråd at Fjodlingen ble nevnt som den flotteste norske båtmodellen. Er ikke fullstendig uenig, men det er mye å ta av. Selv liker jeg Windy 22s. Flere forslag!

Hei,fin tråd.Det jeg sa om fjordlingen handlet om båter i dennes størrelse altså 17-18 fot.Går man opp litt i størrelse er windy en het kandidat.Helt enig.

Båt med fjernkontroll

De gamle store klassiske treseilerne. Det ble skrevet en bok om en av de største konstuktørene.

Linjen mester tror jeg den het.

en litt mindre Johan Anker konstruksjon er ikke fy skam det heller..........superlekker :thumbsup:

bilde

S/Y Gunga Din

Er vel litt patetisk å foreslå sin egen båt kanskje, spesielt når vi prater om norske båter der det følger med fiskekvote..... Skal ikke nevne hvilke jeg tenker på. (For ordens skyld har jeg US båt, der fiskekvota kan overdras til interesserte)

Kom ved ein rein tilfeldigheit inn på sida til eit trebåtbyggeri i Kvinnherad i Hardanger, og falt for denne her. Er ikkje mange plastbåtar som kan konkurrere når det gjeld eksteriøret med denne. Sjølv hadde eg ikkje høyrt om båtbyggeriet før. Det er noko eige med trebåtar, me må berre innrømme det me med tuppevarer!

IMGP0635%20800x531.jpg
Bilete av Berntine.

p1010700.jpg%20berntine-picnik.jpg
På tur.

p1010689.jpg%20berntine-picnik.jpg

Guest Avmønstret#

Syns denne båten er og blir pen, fra de fleste vinkler også:

bilde

Og jeg kan ikke for det men... pent i mine øyne, gir meg umiddelbar lyst til å seile, langt. Lillesøstra er også pen :-):

bilde

bilde

Og Nasty, vellykket og pen på en stygg måte:

bilde

Klassiske Furuholmen blir aldri feil, kongebåten Stjernen er vel et greit eksemplar:

bilde

Guest Avmønstret#

Og egentlig hvilken som helst Johan Anker båt, laget han noe som ikke var guddommelig?:

bilde

For dette er jo perfekt på alle måter. Rett og slett. (Og la oss glemme Johan Ankers politiske eskapader).

Edited by Avmønstret# (see edit history)

Dette temaet er i alle fall smak og behag. Heldigvis. Ville vært kjedelig om alle likte og ville ha sammen type/slags båt.

Men for meg og min annenskipper er det bare Riviera 925.

Av en eller annen grunn fikk jeg ikke lagt inn bide desverre,men de fleste vet vel.

Edited by Luna III (see edit history)