Popeye70 Startet 19.Februar.2014 Del på Facebook Startet 19.Februar.2014 Hallo. Jeg skal ta en liten service på vårt Jabsco-toalett fra 2005 før sesongstart, og tenkte jeg skulle kjøpe meg et servicesett og bytte alle pakninger osv. Kanskje får jeg til og med pumpet inn vann i dassen igjen etter pakningsbytter og visuell sjekk av mekanikken. Pumping av vann inn kuttet ut i løpet av vinteren 2012-2013 (tipper membranproblem), så vi brukte hånddusjen hele 2013-sesongen for å flushe. Når jeg allikevel sitter og ser på deler til Jabsco-dassen slår det meg: Har Jabsco sin Twist'n'Lock-funksjon noe for seg? Er det noe poeng å bruke rundt 900,- og bytte til T'n'L? Jabsco skryter av T'n'L, men jeg mener jeg har hørt/sett at det er noen som har problemer med denne funksjonen. Hva mener "BP-juryen" om Twist'n'Lock? Go eller No-Go? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
seilbaaten Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Twist'n lock er utvilsomt bedre men langtfra så bra som reklamen skal ha det til. Den "holder tett" litt lengre en den vanlige men så begynner også denne å lekke....http://www.seilbaaten.com/2014/01/jabasco-twistn-lock-med-tilbakeslag.html Sitér dette innlegget www.seilbaaten.com www.facebook.com/seilbaaten Link to post
RSL Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Jeg byttet til T&L og angrer ikke et sekund på det, selv om jeg også etter tid fikk "brunvann" i skåla med denne. T&L holder bedre og lengre tett, men før eller siden må du bytte pakningssett her også og da er det like greit å bytte alt hver gang. (Det er ikke så artig å demontere dass at jeg gidder bytte en og en pakning). RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Popeye70 Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Jeg byttet til T&L og angrer ikke et sekund på det, selv om jeg også etter tid fikk "brunvann" i skåla med denne. T&L holder bedre og lengre tett, men før eller siden må du bytte pakningssett her også og da er det like greit å bytte alt hver gang. (Det er ikke så artig å demontere dass at jeg gidder bytte en og en pakning). RSL Brunvann i retur får vi nå helt uten T'n'L, så det blir uansett ikke verre. Og ja, jeg er også i kategorien hvor man helst slipper å bruke mer tid enn nødvendig med nesa rundt et demontert toalett. Da er det mer behagelig å bytte hele greia i en operasjon. Kanskje har de til og med kommet opp med en"T'n'L v2 - denne gangen virker det!" innen neste gang jeg må til med vedlikehold, så det blir enda bedre når den tid kommer... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Iwrig2 Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Har en følelse av at endel av båtutstyr blir dårligere og dårligere, er inne på min andre T'n'L på 3 år... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Har en følelse av at endel av båtutstyr blir dårligere og dårligere, er inne på min andre T'n'L på 3 år... Tror ikke der bare gjelder båtutstyr, dessverre. Uttrykket "Built to last" har blitt til "Built to last until the warranty runs out". Og går noe i stykker skal det ikke lenger kunne repareres... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.