Jump to content

Hvor kjøpe robåt med overnattingsmuligheter?

Proxor

Recommended Posts

hvor får man kjøpt ein robåt med eit lite rom man kan sove i? slik at man kan ro lengre turer og overnatte underveis i båt.
Eksempel på robåt, denne på bildet er 23 fot, trenger ikke vere like stor og fancy som denne, sålenge det er mulighet for tak over hode når man trenger og sove.

bilde

markedet for og utvalget i slike båter er nok begrenset, hva med en liten seilbåt i samme størrelse i stedet?. Ellers ville jeg funnet en båt som er best mulig å ro (kajakk?), og så heller hatt med telt, fremfor å skulle ro en stor og tung båt.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

neh 115k svenske kroner og ser ikke ut som den har noe kryp inn, såg ikke ut som var særeligt marked for slike store robåter med eit lite kryp inn som eg tenkte på, sikkert bare spesialbygd for spesielt intreserte som skal krysse hav.
Tror eg heller bare satser på ein åpen robåt inntil videre, forhandleren her i området har Suvi robåter, så tror kansje det blir ein suvi 460 eller suvi 495, like under 13k og 15k, rimelige båter som ser ut til at har fine linjer.

Ligger noen seilbåter på finn på rundt 18 fot. Kan du ikke montere årer på en sånn?

De har kabin og seil også i tilfelle du blir lei av å ro..

Kr 8000 for en med kabin, motor og ankervinch

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

tenkt tanken og bruke ein liten seilbåt ja og bare ta bort masten og bruke som robåt hehe, men ville ikke hatt noe tung innenbordsmotor i da,
fks ein liten 18-21 fots seglbåt, så bare lage til med pedaler og koble roret til via wire så eg får styrt det med føttene mens eg ror. men ingen slike små seilbåter for salg i nerheten hvor eg bor.
hafrsfjord: trenger ikke vere med rom både forran og bak, men burde vere noe som retter seg opp igjen selv dersom den går rundt.

Edited by Proxor (see edit history)