Stormblåst Startet 20.Februar.2014 Del på Facebook Startet 20.Februar.2014 Regner med at det ikkje bare er eg som driver med fritidsfiske her på Båtforumet. Årets første tur gav 4 fine torsker. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 (redigert) Var ute på mandag og fikk nok til at det ble både seikaker og stekt sild. Det ble en flott dag på fjorden. Astor er en ypperlig båt å fiske fra. Kun noen kabellengder fra land på 40 meters dyp nappet det. Her ser vi Kåre i bildet. Han koser seg med en sjøtur vinterstid. Redigert 20.Februar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Eureka Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Satser på Borgundfjordtorsk på søndag. Har kjøpt noen super-sluker som gav god fangst i fjor. Pinnebåt er ikke så værst å fiske fra heller :) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Nei, snarere tvert i mot. I litt vind tar du ut en flik forseil og så bakker du i rett turtall, og da kan du pilke fint selv i vindvær. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
TasleT Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Stormblåst, hvor får man tak i den typen fiskekasse (bakker) som du har på bildet ditt? Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
ags88 Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 (redigert) Var ute med pilken tirsdag og onsdag (i går) en snartur. Leverte 83 kg sløyd torsk uten hode med snitt på 2.2 kg. Redigert 20.Februar.2014 av ags88 (see edit history) Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Stormblåst Svart 20.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 TasleT,kassene har eg igjen frå då eg hadde sjark. Har du et fiskemottak i nærheten så får du nok tak i sånne Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Takker for opplysningen, Stormblåst! Det burde være noen muligheter til å få tak i et par slike praktiske kasser her i Tromsø. De er kjekk til å transportere fisk i bilen også! Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Folk I Båt Svart 22.Februar.2014 Del på Facebook Svart 22.Februar.2014 (redigert) Har en haug med slike kasser. Med hensyn til bil: De har ikke tett bunn. Noe jeg synes er en fordel mht. å ha vannslangen liggende oppi på dekk. For bilfrakt anbefaler jeg en tur bort på Stakkevollveien for å kikke på disse https://butikk.felleskjopet.no/Produktkatalog/Butikk/murer-industribalje-40l-50218328_BASE?cat=WEB_mureogstopeutstyr Tåler alt og må ikke forveksles med hva de selger på Biltema (tåler ingen ting). Her ser du kassen av samme type og størrelse som han over her, sammenlignet med murerbaljen (90L) fra FK. Redigert 22.Februar.2014 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 22.Februar.2014 Del på Facebook Svart 22.Februar.2014 Takker, Folk i båt, for hintet om de kassene hos FK. Skal ta meg en tur innom å få tak i et par før sesongen. Fin fisk, forresten! Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
M/S AIOLOS Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Slike kasser som Astor har er også veldig bra, med lokk og kan stables hvis det trengs. Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 De kassene ser ut til å være litt stor i høyden, eller er det vinkelen som "bedrar"? Men de har praktiske bærehandtak synes det som. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
M/S AIOLOS Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 De kassene ser ut til å være litt stor i høyden, eller er det vinkelen som "bedrar"? Men de har praktiske bærehandtak synes det som. Er nok vinkelen som lurer oss litt har selv noen slike "som kom til meg" for noen år siden og brukes flittig Sitér dette innlegget Link to post
Stormblåst Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2014 Siste sprell på dinna friøkta var å få sild på tørk. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 14.Mars.2014 Del på Facebook Svart 14.Mars.2014 Henger du bare opp silda som annen tørrfisk, eller gjør du noe mer med den først (salting eller liknende) ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Stormblåst Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2014 Erik,eg bruker å la den ligge i sjøvatn en times tid etter at den er flekt og syns det er nok. Veit at andre lager en god saltlake og har den i. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 14.Mars.2014 Del på Facebook Svart 14.Mars.2014 Spennende. Må prøves. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.