powerpuff Startet 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2014 (redigert) Jeg har en Valiant 300 RIB med en 8 HK Tohatsu 2-takt, både motor og båt fra 2006-2007. Denne RIB`en er litt for lang/bred til å ha med på snap-davitene på min båt (3,33m bredde på min båt) ønsker derfor å kjøpe en ny RIB -250 til 275 cm, og bruke min gamle motor? (Har eventuellt lyst på en Mercury/Mariner Viking eller en 9,9 Yamaha 2-takt - men vanskelig å finne noe nyere og bra priset av disse.) Den nye RIBèn bør ha dobbel/flat dørk, og være bra å kjøre og velegnet til å slepe....og ikke for tung. Bør ha 2 tofter - trenger ikke rattkonsoll......... Usikker på dette med slep, jeg marsjer jo på min22-23 knop, og min gamle RIB liker ikke det, den skjener fra side til side( har bare prøvd med motoren på jolla), så det er kanskje ikke mulig Noen anbefalinger? Om noen vil bytte til en større RIB er det selvsagt intressant, jeg bor i Grenland. Redigert 23.Februar.2014 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Har en Arimar 275, kan være interessert i bytte. kan ta bilder i kveld. 5hk Yamaha. Tror det er fra 2001, kjøpte brukt i fjor Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Send meg gjerne bilder på mail :-) Kan være intressert i jolla ja, men jeg ønsker nok å beholde 8hesteren min, det er hovedsakelig min datter og en veninne på 15 som bruker jolla, og da blir nok 5 HK snaut...... jeg er offshore nå,så kan ikke ta bilder, men finner nok noen bilder fra i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Jeg har selv en slik motor, de må vi aldri kvitte oss med, sjekk vekt i forhold til effekt. Kan bytte uten motorer da. Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 (redigert) Vi får sende bilder - så har vi kanskje en avtale ? Redigert 24.Februar.2014 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.