Bompe Startet 23.Februar.2014 Del på Facebook Startet 23.Februar.2014 Jeg har to forbruksbanker i båten, en 12v og en 24v. I dag lades disse med to forskjellige ladere fra landstrøm. Nå till spörsmålet: Jeg ønsker å montere noen solpaneler til våren og fant noen laderegulatorer som kan lade to batteribanker og som fungerer både på 12v/24v men spørsmålet er om det går å lade ett 12v og ett 24v samtidelig. Noen som har erfaring med dette? eksempel på regulator jeg sett på: http://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=901&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=39 Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Står i beskrivelsen, 12V eller 24V.Men det du kan gjøre er å lade fra 12 til 24V, eller 24 til 12V med tilsvarende ladere eller konvertere (avhengig om sekundærbanken brukes syklisk eller ikke ). Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.