Jump to content

24" Finlux TV, erfaringer?


Medusa

Recommended Posts

Fordelen med et feste som bygger litt ut, er at du kan beholde foten på.. Eksempel: http://www.proshop.no/Veggfeste/SMS-Flatscreen-WL-ST-2247739.html

Fordelen her er også et du kan løfte tv'en rett opp når den skal flyttes. Veggbraketten må nok festes til vegg med 4 skruer uannsett..

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var du ikke fornøyd eller vil du ha større?

Ikke fornøyd med lyden. Og har oppdaget at det er plass til større. I manualen står også at hvis du kutter 12v ledningen for å koble den til strøm i stedet for å bruke pluggen, så gjelder ikke garantien.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Ikke fornøyd med lyden. Og har oppdaget at det er plass til større. I manualen står også at hvis du kutter 12v ledningen for å koble den til strøm i stedet for å bruke pluggen, så gjelder ikke garantien.

Må sies at til våres så fikk vi med omformer til 220 volt, samt 12v kabel.

 

Lyden på våres tv er upåklagelig, det er fin og klar lyd hele veien, Høy nok lyd til at vi sjelden går over halv styrke, har ikke merket mye til problemer med synsvinkler, men derimot ikke helt topp i sollys direkte på skjerm.

Dvd var i bruk fra morgen til kveld av barna, ingen problemer med den, og meget strømsnill.

 

Man får sikker enda bedre tv til høyere priser, men vi har ihvertfall ikke et vondt ord og si om Finluxen :smiley:

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg får ikke signaler inn på 24" Finlux.

På den forrige tv-en var det et alternativ for å aktivere en strømforsterker til antennen.

 

Alt virket fint da jeg testet tv-en hjemme med en kveil coax som antenne.

Men tilkoblet tallerkenplata i lanternemasta er det dødt eller hakkete.

 

Noen som har tips til feilsøk?

Link to post
Share on other sites

Min erfaring med antenneforsterker med regulering, er at en må lete opp hvor mye en skal forsterke ingen bilde i begge ender bra på ca, 75%.

 

Etter at Finlux fikk mye skryt i fjor har jeg bestilt en 24" og dette takfeste som skal passe i følge en annen tråd.

 

Denne Glomex-tv-antennen er vel en av de bedre.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...