Artekno Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Sprayhood'en må skiftes. Registrerer enorm prisforskjell mellom enkelte norske seilmakere, og priser som blir referert til blant Västkustens kalesjemakere. Så har jeg fått pris fra et par i Sverige, men foreløpig er det alt annet enn billig!! Har noen tips om spesifikk kalesjemaker, norsk eller svensk, som kan lage en ny sprayhood til meg til en vettug pris? I Sverige var vi ombord i en seilbåt med ny sprayhood og nytt storseiltrekk utført i en veldig kraftig polyesterduk(?). -I allefall var den helt uten bomull. Har noen kjennskap til hva dette kan være, og hvem som tilbyr det? Quote Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Svensk Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Har du pratat med Rössy kapell på Smögen? Quote Link to post
Popeye70 Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Hvilke har du fått pris fra? Greit å vite så man slipper å liste de samme flere ganger... Har du fått fra Kapell & Annat? Quote SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Artekno Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Eneste jeg finner svar fra er Seaside Marin. Fikk en muntlig pris fra en kalesjemaker i Gøteborg i fjor sommer også, men det ble over styr for dyrt for meg. Veldig flott duk og syrefaste bøyler. Men... Quote Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Artekno Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Hvilke har du fått pris fra? Greit å vite så man slipper å liste de samme flere ganger... Har du fått fra Kapell & Annat? Takk, har sendt forespørsel nå. Quote Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
kointa Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 hvorfor slike vanvittige priser på ett "halvt telt" ? selv om det blir produsert i Norge så forsvarer det ikke prisen ! går ut fra at produsentene ikke vever stoffet selv men kjøper inn på rull. Quote Link to post
Artekno Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 Rössy var ikke sååå dyr. 18.000,- sek eks moms. Men ikke tid før september, og må ha båten til Smøgen for mål. Det siste er jo egentlig betryggende, men upraktisk... Quote Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Hank Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Hvis du holder til i Osloområdet, kan jeg anbefale ASO kalesjemaker på Vøyenenga i Bærum. Fikk tilbud om helt ny kalesje til kr. 8.000,- der i vinter - 25 fots båt. Quote Link to post
Festina Lente IV Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Snakk med Kalesjemaker`n på Eidsvoll. Han leverer bra arbeide, og er billig. Har brukt han i alle år, og aldri funnet noen som er mere kostnadseffektiv å benytte. Quote Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Artekno Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 Skal følge opp gode tips her - takker! Quote Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Svensk Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Rössy var ikke sååå dyr. 18.000,- sek eks moms. Men ikke tid før september, og må ha båten til Smøgen for mål. Det siste er jo egentlig betryggende, men upraktisk... Du får ta en tur inom före ferien så tar dom mått och levererar i september.Så är det många som gör. Du kanske har bråttom och då hjälper det inte. Annars kan jag rekomendera dom. Bra jobb o kvalitet till ett ok pris. Har köpt 3 nya kapell där och alltid varit 100% nöjd. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.