Jump to content

Tips om rimelig kalesjemaker for ny sprayhood?

Artekno

Recommended Posts

Sprayhood'en må skiftes. Registrerer enorm prisforskjell mellom enkelte norske seilmakere, og priser som blir referert til blant Västkustens kalesjemakere. Så har jeg fått pris fra et par i Sverige, men foreløpig er det alt annet enn billig!! Har noen tips om spesifikk kalesjemaker, norsk eller svensk, som kan lage en ny sprayhood til meg til en vettug pris?

I Sverige var vi ombord i en seilbåt med ny sprayhood og nytt storseiltrekk utført i en veldig kraftig polyesterduk(?). -I allefall var den helt uten bomull. Har noen kjennskap til hva dette kan være, og hvem som tilbyr det?

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Eneste jeg finner svar fra er Seaside Marin. Fikk en muntlig pris fra en kalesjemaker i Gøteborg i fjor sommer også, men det ble over styr for dyrt for meg. Veldig flott duk og syrefaste bøyler. Men...

Rössy var ikke sååå dyr. 18.000,- sek eks moms. Men ikke tid før september, og må ha båten til Smøgen for mål. Det siste er jo egentlig betryggende, men upraktisk...

Snakk med Kalesjemaker`n på Eidsvoll. Han leverer bra arbeide, og er billig. Har brukt han i alle år, og aldri funnet noen som er mere kostnadseffektiv å benytte.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Rössy var ikke sååå dyr. 18.000,- sek eks moms. Men ikke tid før september, og må ha båten til Smøgen for mål. Det siste er jo egentlig betryggende, men upraktisk...

Du får ta en tur inom före ferien så tar dom mått och levererar i september.Så är det många som gör.

Du kanske har bråttom och då hjälper det inte.

Annars kan jag rekomendera dom.

Bra jobb o kvalitet till ett ok pris.

Har köpt 3 nya kapell där och alltid varit 100% nöjd.