Jump to content

Vårservice sabbdiesel 2h 18hk

Thhaugland89

Recommended Posts

Hadde en 10G for noen år siden, der pumpet man oljen ut ved at slo over en hendel nede på motoren på styrbord side tror jeg det var. Kjørte så motoren med med litt turtall og da kom oljen etterhvert, tror mesteparten kom ut. Det var en slange ferdigkoblet på motoren så det var meget enkelt. Måtte bare huske å stoppe motoren i tide, men hadde aldri problemer med det. Var litt nervøs første gangen jeg prøvde.

Men om det eer dette systemet på din motor vet jeg ikke.:)

Suger pumpa luft, så er det tomt. Ikke verre enn det. Fyll på olje, og følg med på om oljenivået minker over tid.

haugi: Det systemet der høres meget merkelig ut, i og med at G'en har plaskesmøring og derfor ikke trykk på olja. Sikker på at du husker rett?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei index,tror att haugi har rett.Det står beskrevet i manualen til denne altså 10g ,motorer med automatisk oljetømmesystem.Jeg har ikke sett dette på motorer, men det står som sagt beskrevet.bilde

I denne manualen står det etter som jeg kan 2 l med olje, kan være lurt og starte med det og peile nivået.

Og etterfylle til rett nivå.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...