scand26hc Startet 25.Februar.2014 Del på Facebook Startet 25.Februar.2014 Må jeg ha ut drevet for å bytte motoren? Motoren som skal ut er en vp aq 231. Og hvordan skal jeg evt få tatt det av? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Du må ha av drevet ja. Hvilket drev er det? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) Nei du må ikkje men det er absolutt å foretrekke. Der er en smal sak å ta av drevet, tar ikkje lange stunden og er ingen hokus pokus Redigert 25.Februar.2014 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) AQ231 har vel AQ serien drev, 290 eller noe sånt, og da må du ta av drevet og løsne de seks boltene som sitter i transomfestet for å få ut motoren, ettersom de boltene sitter rett inn i svinghulskåpa og er det bakre motorfestet. Du kan selvfølgelig dele motoren og kåpa, men det er som regel mye mer jobb enn å bare ta av drevet, det sitter tross alt bare i et par bolter og tar toppen en halvtime å ta av. Redigert 25.Februar.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Oki. Ja har et 290dp drev. Må kontakte noen som kan hjelpe meg med dette tror jeg. Kan jeg bare løfte ut den gamle motoren og løfte i den nye sånn plopp plopp da? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Nja, plopp plopp er det vel ikke akkurat, men nesten. Det enkleste er å ta av drevet, løsne de seks boltene som sitter bak det, løsne de fremre motorfestene, alt av slanger og ledninger osv. så er det plopp plopp, Montering er temmelig nøyaktig motsatt av demontering. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Hva kan man forvente at en båtaktør tar for denne jobben? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Venstre arm og en fjerdedel av høyre ben. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Hehe ganske normale satser mao... Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 26.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2014 Da har kristiansand båt og motor demontert drevet. De ville har 5500 for demontering service med alt av deler samt montering. Synes ikke det var alt for galt hyggelig kar og;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.