Jump to content

Problemer med VHF samt radarfot/brakett

Brig'en

Recommended Posts

Hei! Siden kulda ser ut til å utebli på Vestlandet holder jeg på med klargjøring av RIB'en allerede nå. Under vinterlagring har forhandler flyttet VHF antenna fra konsollen og opp i targabøylen etter ønske fra meg (bedre høyde osv). Ved testing nå mellom min håndholdte VHF og fastmontert Garmin 100 tar den kun imot oppkall fra den handholdte og ikke motsatt (utgående anrop). Kan forhandler ha kortsluttet utgangen ved bytte av kabel eller er det andre ting jeg bør sjekke før jeg hogger løs på forhandler? I så fall, er VHF'en søppel eller lar det seg fikse rimeligere enn å kjøpe ny?

Lurer også på om det ikke finnes rimeligere radarbraketter enn Scan Strut sine? Er de laget av gull? :) Kakeboks er innkjøpt og må opp et stykke for å ikke bli "solbrent" i nakken....

Takker for alle svar :)

Ville jo i første omgang - før du ev "skyter" forhandler - sjekke antennen.

Om jeg skjønner deg rett så har de satt på en ny antenne, eller er det den gamle som er strekt videre/forlenget?

Sjekk begge ender av antennen, se at det er god kontakt, at senterlederen i kabelen har fått god jording mot pluggen.

Tviler på at det er din fastmonterte som er røket, ettersom du tar i mot.

En feil som oppstår er at den ene radioen ikke står på Internasjonale kanaler - INT i displayet - kan du ha fått stilt den håndhålde på det, i såfall vil den ikke ta i mot fra den stasjonære på andre kanaler en 16.

Hadde begynt med antenna, 90 % sikker på at feilen ligger der.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...