Tallisman Startet 25.Februar.2014 Del på Facebook Startet 25.Februar.2014 Redningselskapet skriver.Alle som trenger det skal få hjelp på sjøen men er man ikke totalmedlem får man en regning i bakkant på minimum 5000 kr. Når RS tar i bruk slike usanne virkemidler for og skremme båteiere til og betale så har det en eneste virkning på meg og det er att jeg sier opp mitt medlemskap. Jeg er rett og slett ikke intresert i og være medlem i ett selskap som farer med direkte usannheter. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) Hva består usannheten i? Om du tenker på hjelp når man er i nød så vet vel de fleste at da får man hjelp uansett og uten at det koster noe. Redigert 25.Februar.2014 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Det må være det dummeste argumentet jeg noen gang har hørt for å slippe og betale en snau 1000-lapp i året Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Worry II Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Det er ikke mulig ! Ikke enda en sånn tråd Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Så vidt eg veit hjelper RS ganske mange båter i året. Men ikkje alle ser verdien av det, sånn kan man skille båtfolk og folk i båt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Big Horn Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Som det skrives: "Alle skal få hjelp, men uten totalmedlemskap vil man få en regning i etterkant". Det kan altså sammenlignes med en forsikring. Hva er problemet her? Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Problemet er at RS Farer med usannheter.Er en i nød på Sjøen og tar kontakt med hovedredningsentralen får en hjelp uten att det koster noe som helst. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Og hva er problemet Tallisman? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Big Horn Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Du kaller ikke opp hovedredningssentralen om du får framdriftsproblemer i ytre Oslofjord en stille sommerdag................... Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Problemet Lars er att RS burde holde seg for gode til og feilinformere i forbindelse med redning på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Jeg tror ikke Tallisman har forstått forskjellen på å få hjelp ved nød og ved for eksempel tau i propellen en stille dag innerst i Oslofjorden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Si opp medlemskapet, så får du se hva som skjer når du får problemer på sjøen av ikke alvorlig art. Tipper du melder deg inn igjen når du ser hva det koster deg. Jeg støtter også RS pga. den jobben de gjør året rundt langs hele kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Mulig jeg var for raskt ute her men RS burde vel kanskje hatt med en tileggsinformasjon om att dette ikke gjelder virklig havsnød. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Etter hva jeg klarer å tyde fra hjemmesidene deres nevnes ikke nød med et ord. Det henvises derimot til motorstans, tau i propellen og tom tank....... Hvem er det som klager på feilinformasjone her? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Så vidt eg veit hjelper RS ganske mange båter i året. Men ikkje alle ser verdien av det, sånn kan man skille båtfolk og folk i båt. Forbilledlig argumentert. Godt du kom inn og fikk satt skapene og diverse annet løsøre på plass. Kan ikke helt se hvorfor TS fikk snurr på underbuksene av denne uttalelsen fra RS. Selvfølgelig har de øvre klasser innen de maritimt relaterte fritidssysler (Selveste Båtfolket) umiddelbart skjønt hva de fleste som kommenterer har skjønt. Skulle da ellers bare mangle. Men jeg tror nok også at røkla forøvrig (folk i båt) klarer å presse spekulatoren såpass at de får et visst, men sikkert uklart, begrep om hva det innebærer å være medlem/ikke medlem i RS. Etterpå må de nok hvile seg litt. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) Må folk virkelig "slaktes" om man ikke er medlem i rs? Eller ikke liker alt de yttrer å gjør? Er selv ikke medlem da jeg har forsikring i Atlantica. Sakser fra hjemmesiden dems: Redningen i nøden Dessuten har vi "redningsplanken" Atlantica Sjøassistanse i våre forsikringer, som kan rykke ut direkte med en reservedel eller kanne bensin. Enten du er motorbåteier eller seiler, så finner vi alltid en forsikring tilpasset ditt behov hos Atlantica. Men det beste av alt er raskt og korrekt skadeoppgjør når uhellet er ute. Våre aller mest fornøyde kunder er de som har hatt en skade. Redigert 25.Februar.2014 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Neida, men svar på ytringer må man vel nesten forvente på et forum :-) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) Problemet Lars er att RS burde holde seg for gode til og feilinformere i forbindelse med redning på sjøen. Er det ikke bare å kalle dem opp og be om hjelp da, så ser du nok ganske raskt om regninga kommer i etterkant ... ikke så vanskelig dette ... Redigert 25.Februar.2014 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) FM 8-12: Det virker som om at det har vært helt greit å diskutere både hva RS gjør, ikke gjør samt "pengepolitikken" dems her inne. Er flere tråder der gode og nyanserte synspunkter omkring RS luftes, i flere retninger. Men å diskutere slikt på et ganske åpent forum uten at noen skal komme skummende med velutviklet tunnellsyn og fargerike karakteristikker av annerledestenkende er nok bare å glemme. Redigert 25.Februar.2014 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) Mulig jeg var for raskt ute her men RS burde vel kanskje hatt med en tileggsinformasjon om att dette ikke gjelder virklig havsnød. Og de burde kanskje presisere at de ikke sender regning om du blir reddet av andre, f.eks. båten ved siden av, også? Bare sånn at vi får brukt alle teskje'ene? Redigert 25.Februar.2014 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Om ikkje eg tar feil så bruker RS ordet "assistanse" om den hjelpen medlemsskapet inkluderer ? Å assistere er kanskje mindre kritisk enn når hrs utsteder bergingsoppdrag. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
FM 8-12 Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Redningen i nøden Dessuten har vi "redningsplanken" Atlantica Sjøassistanse i våre forsikringer, som kan rykke ut direkte med en reservedel eller kanne bensin. Enten du er motorbåteier eller seiler, så finner vi alltid en forsikring tilpasset ditt behov hos Atlantica. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Må folk virkelig "slaktes" om man ikke er medlem i rs? Eller ikke liker alt de yttrer å gjør? Er selv ikke medlem da jeg har forsikring i Atlantica. Sakser fra hjemmesiden dems: Redningen i nøden Dessuten har vi "redningsplanken" Atlantica Sjøassistanse i våre forsikringer, som kan rykke ut direkte med en reservedel eller kanne bensin. Enten du er motorbåteier eller seiler, så finner vi alltid en forsikring tilpasset ditt behov hos Atlantica. Men det beste av alt er raskt og korrekt skadeoppgjør når uhellet er ute. Våre aller mest fornøyde kunder er de som har hatt en skade. Nei selvsagt skal man ikke slaktes om mann ikke er medlem av RS - det er helt frivillig - men mann må heller ikke komme med tulleprat om hva/hvordan de jobber. Er mann i nød - alvorlig fare for skip og mannskap - så er det gratis å bli reddet over alt i verden (om det da ikke kan vises til at mann har vært vådesløs, og er jeg ikke sikker på at har skjedd ennå) At du har tau i proppelen en stille sommerdag i ytre Oslofjord er ikke å være i nød, men mange tror det . Derimot så koster det penger å få hjelp på sjøen om en ikke er medlem av eks. RS, eller har en forsikring som dekker dette i etterkant. Har selv lest siste utgave av Loggen til RS, og den er klarere enn den har vært på flere år i sin formulering av hvem og hva. FM 8 - 12. Atlantica og Sjøasistanse, hvilke båter sender de ut? I de fleste tillfeller som du som Sjøassistansemedlem får trøbbel og trenger hjelp vil det være en redningsskøyte, en Røde kors båt, eller lignende som rykker ut for å hjelpe deg. Da vil du få regningen, og må selv ordne opp med Sjøassistanse etterpå. Hvor tror du Sjøassistanse ber deg ringe om du kontakter de på deres tlfnr? Det viktigste er vel at mann finner det som passer for seg og sin båt, men å kaste dritt på RS som trådstarter her gjør, nei spar meg. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
dude Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 (redigert) Nå har vel RS sagt at det er dårlig sjømannsskap å kjøre tom for drivstoff, slik at assistanse med dette som bakgrunn må man dekke selv om man er medlem.. Redigert 25.Februar.2014 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Vet ikke hvor de ringer, aldri trengt assistanse. Var medlem av rs før jeg tegnet Forsikring i Atlantica. Røk en motorkobling. Ringte heller bror enn rs da jeg ikke syns rs burde holde på med slikt. Ikke rart det blir dyre medlemskap når folk bruker rs til alt svada som tau i propell, lufting av motor osv Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.