Jump to content

Hjelp på sjøen

Tallisman

Recommended Posts

Redningselskapet skriver.Alle som trenger det skal få hjelp på sjøen men er man ikke totalmedlem får man en regning i bakkant på minimum 5000 kr. Når RS tar i bruk slike usanne virkemidler for og skremme båteiere til og betale så har det en eneste virkning på meg og det er att jeg sier opp mitt medlemskap. Jeg er rett og slett ikke intresert i og være medlem i ett selskap som farer med direkte usannheter.

Jeg tror ikke Tallisman har forstått forskjellen på å få hjelp ved nød og ved for eksempel tau i propellen en stille dag innerst i Oslofjorden.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Så vidt eg veit hjelper RS ganske mange båter i året. Men ikkje alle ser verdien av det, sånn kan man skille båtfolk og folk i båt.

Forbilledlig argumentert. Godt du kom inn og fikk satt skapene og diverse annet løsøre på plass.

Kan ikke helt se hvorfor TS fikk snurr på underbuksene av denne uttalelsen fra RS. Selvfølgelig har de øvre klasser innen de maritimt relaterte fritidssysler (Selveste Båtfolket) umiddelbart skjønt hva de fleste som kommenterer har skjønt. Skulle da ellers bare mangle.

Men jeg tror nok også at røkla forøvrig (folk i båt) klarer å presse spekulatoren såpass at de får et visst, men sikkert uklart, begrep om hva det innebærer å være medlem/ikke medlem i RS. Etterpå må de nok hvile seg litt.

Må folk virkelig "slaktes" om man ikke er medlem i rs? Eller ikke liker alt de yttrer å gjør? Er selv ikke medlem da jeg har forsikring i Atlantica. Sakser fra hjemmesiden dems: Redningen i nøden

Dessuten har vi "redningsplanken" Atlantica Sjøassistanse i våre forsikringer, som kan rykke ut direkte med en reservedel eller kanne bensin. Enten du er motorbåteier eller seiler, så finner vi alltid en forsikring tilpasset ditt behov hos Atlantica.

Men det beste av alt er raskt og korrekt skadeoppgjør når uhellet er ute. Våre aller mest fornøyde kunder er de som har hatt en skade.

Redigert av FM 8-12 (see edit history)

FM 8-12: Det virker som om at det har vært helt greit å diskutere både hva RS gjør, ikke gjør samt "pengepolitikken" dems her inne.

Er flere tråder der gode og nyanserte synspunkter omkring RS luftes, i flere retninger.

Men å diskutere slikt på et ganske åpent forum uten at noen skal komme skummende med velutviklet tunnellsyn og fargerike karakteristikker av annerledestenkende er nok bare å glemme.

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

Må folk virkelig "slaktes" om man ikke er medlem i rs? Eller ikke liker alt de yttrer å gjør? Er selv ikke medlem da jeg har forsikring i Atlantica. Sakser fra hjemmesiden dems: Redningen i nøden

Dessuten har vi "redningsplanken" Atlantica Sjøassistanse i våre forsikringer, som kan rykke ut direkte med en reservedel eller kanne bensin. Enten du er motorbåteier eller seiler, så finner vi alltid en forsikring tilpasset ditt behov hos Atlantica.

Men det beste av alt er raskt og korrekt skadeoppgjør når uhellet er ute. Våre aller mest fornøyde kunder er de som har hatt en skade.

Nei selvsagt skal man ikke slaktes om mann ikke er medlem av RS - det er helt frivillig - men mann må heller ikke komme med tulleprat om hva/hvordan de jobber.

Er mann i nød - alvorlig fare for skip og mannskap - så er det gratis å bli reddet over alt i verden (om det da ikke kan vises til at mann har vært vådesløs, og er jeg ikke sikker på at har skjedd ennå)

At du har tau i proppelen en stille sommerdag i ytre Oslofjord er ikke å være i nød, men mange tror det .

Derimot så koster det penger å få hjelp på sjøen om en ikke er medlem av eks. RS, eller har en forsikring som dekker dette i etterkant. Har selv lest siste utgave av Loggen til RS, og den er klarere enn den har vært på flere år i sin formulering av hvem og hva.

FM 8 - 12. Atlantica og Sjøasistanse, hvilke båter sender de ut? I de fleste tillfeller som du som Sjøassistansemedlem får trøbbel og trenger hjelp vil det være en redningsskøyte, en Røde kors båt, eller lignende som rykker ut for å hjelpe deg. Da vil du få regningen, og må selv ordne opp med Sjøassistanse etterpå.

Hvor tror du Sjøassistanse ber deg ringe om du kontakter de på deres tlfnr?

Det viktigste er vel at mann finner det som passer for seg og sin båt, men å kaste dritt på RS som trådstarter her gjør, nei spar meg.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...