Ulva76 Startet 26.Februar.2014 Del på Facebook Startet 26.Februar.2014 Vi er familie med fem små barn (3, 6 og 9 år) som vurderer å kjøpe en båt som vi kan bruke til fiske (teiner og stangfiske), dagsturer i nærområdet og vannsport. Har dessverre lite peiling på båt så jeg trenger litt bistand fra dere som har erfaring :) Vi har lyst til å ha mulighet til å sitte under tak, da været er så skiftende her på norskekysten. Jeg kom over Sandstrøm 560 MC da denne var blitt kåret til årets båt et eller annet sted. Hørtes jo veldig greit ut å velge denne da ;) Men en forhandler mente at Kaisla 550 MC var et bedre alternativ da denne ikke hadde kalesj, noe som gjorde den mer robust. Det er jo et godt poeng, men synes det er lite dekksplass foran på Kaisla'en, der hvor jeg så for meg at vi kunne stå å fiske/dra teiner. Liker også at en kan vende setene rundt slik at hele familien kan sitte samlet i Sandstrøm'en. Vil da kjøpe kalesj som går helt bak. Hvilke av disse båtene er best i grov sjø? Er det noen andre båter som kan tilfredsstille vårt behov enda bedre? Ser frem til svar :) Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Heisann. Så på sandstrøm for 4 år siden. Prøvde en slik i vannet. Synes at en hva fryktelig nært havet. Ikke langt fra ripa til havoverflata. Vi endte med en uttern c56, super fornøyd. Fikk satt på kalæsje bak, lunt og finf. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Anton Hardarson Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 uttern c56 og sandstrøm 5,60 er same båt, var produsert av sandstrøm for uttern Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Hehe, her dreit eg meg litt ut, båten vi prøvde var Ideal. Beklager...... Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.