Jump to content

Koble varmtvannstank til mercruiser 6.2 mpi med ferskvannskjøling

jaja

Recommended Posts

Er det noen som har noen bilder og/eller instruksjoner på hvordan man kobler varmtvannstank til en mercruiser med ferskvannskjøling. Har sett en diskusjon her rundt hvordan man gjør det på en med saltvannskjøling, men jeg syns det ser ut som om disse pluggene allerede er i bruk til ferskvannskjølingen hos meg. Mulig jeg tar feil, men det hadde vært greit med noen råd og tips.

https://www.mercruiserparts.com/Show_Pictures3.asp?dnbr=809488%2098&ivar=images/COMMON/35485.png&inbr=2691&bnbr=140&bdesc=CLOSED+COOLING+SYSTEM

6,2 og 5,7 er like utvendig, det har vært forskjellige varianter opp igjennom tiden men i prinsippet tar du ut varmtvann på en av pluggene i vannkanalene i innsuget like ved termostathuset. Retur fra berederen kobler du inn på vannpumpen rett over den store slangen som kommer fra varmeveksleren. Nummer 28 på tegningen i linken er en bypass slange, denne må da fjernes og plugges. Bruk 3/4" slange og fittings.