Jump to content

Eventyret venter oss!

PanPan

Recommended Posts

Helt enig med deg, PanPan!  :smiley:

Snart blir det både  :yesnod:  og  :yesnod:  igjen!

Hadde det bare ikke vært for den sure nordavinden som uler ute og den begredelige værmelding her på Østlandet som spår snø  :cryin: og sludd til helgen (fredag-lørdag), så hadde drømmebildet  :cool: vært perfekt!

Ikke for det, har hatt noen en kjempefine dager her ved Fredrikstad, nå sist mandag, for eksempel!

Nydelig vær!

Bilde

Dårlig med fisk! - men gøy var det lellBilde

Tiden er med oss og dagene blir lengre og lengre - kveldene lysere og lysere!

:smiley: :smiley: :smiley::wink: :wink: :smiley: :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 11 måneder senere...

MÅTTE bare ta ut båten idag...

-en liten tur rundt Lysøen, så til Krokeide og siden over til Ervikane hvor badetempen ikke var særlig fristende...

Fikk målt toppfarten til 28,4 knop og marsjet fint på 23   -målt med Garmin GPS 12

Tankmåleren gikk for første gang under "F"  :yesnod::lol: :lol: (ikke "E")

Hei Alle !

Og jeg har satt ut båten idag ! - Nå ligger'n i Kambo. Tok meg en omvei rundt Bevøya og gjennom Bevøysundet på min korte ferd fra Son. 5,4nm logget hittil i år !

Deilig !

Hilsen Lars,

Kaptein

S/Y Hybris, LK7137

:yesnod:

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

I morgen, lørdag kjører vi båten ned til kaia. Her venter innleid mobilkran for vidre sjøsetting. Går alt som planlagt går ferden fra verket i Drammensfjorden, rundt Tofte og Filtvet mot Sætre i Vestfjorden som blir Astors nye hjemmehavn.

Endelig er dagen da man kan se tilbake på all jobbingen og ikke minst all hjerneaktiviteten som båten har bidrat med gjennom vintermånedene.

Mitt kallesignal er Astor LJ 6592.

Regner med å forlate Verket ved 11-tiden i morgen.

Ser på værkartet at det blir sol og fint på formiddagen, om meterologene har rett.

God Påske til alle dere andre, landet rundt!! :crazy:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Så sant, så sant, PanPan.

Det er en HERLIG årstid vi går i møte. Selv skulle jeg gi' ganske mye for å kunne gjøre som bjørnen. Tenk å legge seg i november, for å våkne opp igjen 16 mai, fikse litt på pelsen og rett i  :yesnod::cryin:

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Men i jøssenavn da Walter!!Leser du samme værmeldinga som Fenix du?Rosemarie,hat keine Angst!S O L.   I K K E  S N Ø ! !

Hei Thor!  :cryin: Som du antagelig vis har oversett så er innlegget, du referer til, fra Svar #1 09. April 2003 17:41 ....og da var virkelig været så dårlig.......! Dett er en gammel tråd fra i fjor, ser du!  :lol:

I går, derimot, var jeg på sjøen i finværet, blå himmel og strålende sol! Leverte snekka mi til ny eier i Åsgårdstrand - så nå er jeg en stakkars båtløs jævel!

:yesnod:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

harBayliner:

"-en liten tur rundt Lysøen, så til Krokeide og siden over til Ervikane hvor badetempen ikke var særlig fristende...  

Fikk målt toppfarten til 28,4 knop og marsjet fint på 23   -målt med Garmin GPS 12

-en liten tur rundt Lysøen, så til Krokeide og siden over til Ervikane hvor badetempen ikke var særlig fristende...  

Fikk målt toppfarten til 28,4 knop og marsjet fint på 23   -målt med Garmin GPS 12"

Da så vi deg passere!

Nokså den turen er vel "standard" her i området når man skal kjøre båten godt varm. Den turen, tatt hver annen uke året rundt, er godt for båten, og enda bedre for båteieren!

Laholm

Ser ikke ut som et eventyr dette her...   X FILES du tror det ikke før du ser det......

Trodde det var kommet nok snø i vinter jeg,men dengang ei...

Bilde

mvh

Frank v.

Alvorlig mange feil på dette bildet. Sendes i retur til redigering! (få bort det hvite!) :nonod:

-Men hva gjør hageslangen ute???

Alvorlig mange feil på dette bildet. Sendes i retur til redigering! (få bort det hvite!)

Helt enig, snø på terrassen, fy og fy!

Bilde

Ble dette bedre?

Bilde

Lars H.

(nå med burkaen fjernet fra Trudelutt)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...