Jump to content

Sjefen ønsker seg firmabåt og har spurt meg. Kan dere hjelpe?


Polarn

Recommended Posts

Hei,

 

Vær obs på at det kan være skattemessige utfordringer knyttet til det å ha en båt registrert på et firma.

Er det i firmasammenheng må det være enten en reell bruk av den i firmasammenheng (reell utgift til inntekts erverv) eller som en fellesbåt som alle ansatte kan benytte (som en hytte e.l.). Lister over bruk bør/må føres slik at man kan dokumentere ved bokettersyn o.l.

Jeg er ingen skatteekspert, men jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg gjennomførte denne ideen og iallefall søkt råd hos revisor eller skatteadvokat slik at man gjør alt "etter boken" og slipper ubehagelige overraskelser i etterkant.

 

Nagel.

Link to post
Share on other sites

Et godt tips, dette skal jeg videreføre. Vi har en firmahytte som båten er tiltenkt å ha der som ansatte bruker.

 

I en slik situasjon og bruk av båten så ville jeg ikke ha bekymret meg for den skattemessige siden av saken siden det nærmest er å anse som løsøre på hytta.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

En båt som faller litt i smak er denne grunnet nyere motor, selve båten ser litt slitt ut men dette kan fikses på.

Prisen er ikke all verden heller så her kan man kjøpe en ny henger ved siden av.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46385983&folderId=851720

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt en slik Askeladden 470. Veldig kjekk båt både til småturer og fiske, men 45 hk er i minste laget. Du kommer til å slite med å komme i plan med litt last/folk ombord. Min hadde en 60 hk totakter, og det passet bra.

Litt irriterende med styreposisjon helt på siden hvis man er alene ombord......

Link to post
Share on other sites

Det med sidestyring skjønner jeg blir irriterende ja, dessverre så er det ikke så mye å velge i akkurat nå på finn.

Her er en Ryds med 60 hk og henger, også med sidestyring dessverre.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=43535804

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...