Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Nå er jeg bare helt overveldet over all hjelpsomhet her.. :-) kun en ting å si. TUSEN TAKK . Så langt.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Redningskøyta i Stavangerstatus RS 137Kristian Gerhard Jebsen Kontakt: 916 79 637 Lokasjon: Kleppestø Status: På verksted Derfor de ikke svarte på tlf Redigert 7.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
dennrick Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Helt overveldet selv. Båtsyk av lengsel etter sjøsetting her, er dette den første hentetråden jeg har fulgt. Hadde aldri trodd det ville være så gøy og interessant! Med den hjelpen du og matrosen får på veien, så forstår jeg enda mer av hvor viktig det er med samhold på sjøen. BP er virkelig en ressurs og jeg er stolt av å være medlem i dette forumet med så mange som stiller opp! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
LALUNA II Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 aaahhhh derfor den ligger i StavangerDen de snakket om at du kunne slå følge med nedover altså ;-) RS 137 Kristian Gerhard Jebsenfor 12 timer siden Da overlater vi området Bergen til våre dyktige kolleger på RS140 Bjarne Kyrkebø de neste 3 ukene. Jebsen setter kursen for Danmark og Skagen for Verksted opphold, klassing og ikke minst sandblåsing og oppmaling til ny profil Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Anngående spennstift.... Kor mykje spenn er det i 12mm, vil den passe i 12,7 mm ? Og så slår man ennå en inni .... Jo eg trur det. Men har rederen målt nødvendig lengde ? Eg trur kanskje std lengde på 12mm spennstift er 70mm. Eg får svar litt seinere. Ein bekjent er på vei heim og skal logge seg på jobbnettverk og sjekke beholdning. Når tid ca passerer Liberty Heiane på Stord ? , i tilfelle spennstifter blir vanskelig å få tak i rundt stavanger på en lørdag. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Ah :-) rekk ikkje avklare noko til dess. Leverandør i stavanger så vidt eg kan sjå : http://www.ail.no/produkter/diverse?cat=105 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
M/B Nordheim Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Anng. spennstift så er det fort å gløyme korleis montere den. Hugs splitten i rotasjonsretning altså på tvers av aksel og den som er inni 180 gr på den. altså på tvers av båten. Dette er jau pensum for dei fleste men det kan vera fort å gløyme i kampens hete. Hadde ville ha hatt ein neve ombord for sikkerhetsskyld. Eg for min del ville ha borra opp med 13,8 eller ,9 mm bor og brukt 14 mm 8.8 bolt for å få det så teit som råd. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 (redigert) Eit lite tips, eg teipa gopro kamera til båtshaken og filma og tok bilde av propellane. Då kan ein no få eit intrykk iallefall. Trur eg sette det til 1bilde/5 sek Redigert 8.Mars.2014 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Nå er sannelig Liberty ankommet. Men vi trenger en vinkelsliper. Er det noen som kan ordne det? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 God morgen til dere alle! Jeg tør ikke gi deg tlf. nummeret til min fetter som bor på Tananger. Rett og slett fordi han antageligvis ikke har vinkelsliper! Av ren nysgjerrighet: Hva skal dere bruke den til? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Han skal kappe ett eller annet..Vi trenger en bolt på 14 mm og ca 100 mm lang. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Tydeligvis litt tidlig for hjelpemannskapet her inne! Tidligvakta begynner nok snart! . Håper dette løser seg greit i dag! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Jeg håper du legger ut bilder av operasjonene Bjørn. Det er utrolig interessant å følge dette! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
M/B Nordheim Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ den som hadde hatt eit søskenbarn på Tananger tenke tenke Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
finnarne Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Jeg har nattevakt .... Og neida, ingen tog forsinket! Sikker på at du ikke var på vakt i går ettermiddag. Vi måtte vente på signal både i Mandal (tror jeg det var), og inn til Egersund. Var 2 minutter forsinket...Håper det ordner seg for Bjørn i Tananger, nå er det snart klart for avgang i Egersund. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Brennsikkert finnarne! Jobbet bare i natt! Jernbanen er jo prioritert nå! Kan jo tenkes det må fraktes bolter med toget til Stavanger! Vi har dårlig med spor til Tananger! :-) ;-) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Vi fikk låne utstyr fra kystmuseet i Tananger. De hadde en bolt som var som skapt for dette formålet...:-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Jærbanen skulle det være! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Mariell Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Mektig imponert over engasjementet her inne. Eneste jeg reagerer på er alle forslag om midlertidig reparasjon for å få komme seg videre. Bjørn husk hvilken kyststrekning du skal passere og værmeldingene for de neste dagene. Mitt råd er: Gjør reparasjonenen skikkelig og permanent før du går fra Tananger. Om båten må bli igjen i Tananger en uke for å få utført reperasjonen skikkelig med en gang. so what? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Han som holder på her nå. Liberty fra Bergen er fagmann på området. Så jeg får høre på hans vurderinger. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Helt utrolig å få sånn hjelp på sparket Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Eg vil ikkje nedgradere ein bolt til midlertidig,sjølv om spennstift var orginalt. Med rette klaring (dvs ingen...) vil det bli fullverdig reparasjon. Men eg ville brukt låsemutter eller låseblekk vs to muttere for å unngå skjevvekt / ubalanse. ....trur eg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Slangemannen Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 All ære til Liberty som kjører på natten ned for å hjelpe. Helt utrolig flott gjort. Lykke til i dag og håper dette går bra. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 8.Mars.2014 Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Fantastisk med gode hjelpere Bjørn. Da er du snart i farta igjen. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.