Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Helt overveldet selv. Båtsyk av lengsel etter sjøsetting her, er dette den første hentetråden jeg har fulgt. Hadde aldri trodd det ville være så gøy og interessant!

Med den hjelpen du og matrosen får på veien, så forstår jeg enda mer av hvor viktig det er med samhold på sjøen. BP er virkelig en ressurs og jeg er stolt av å være medlem i dette forumet med så mange som stiller opp!

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

aaahhhh derfor den ligger i Stavanger
Den de snakket om at du kunne slå følge med nedover altså ;-)

Da overlater vi området Bergen til våre dyktige kolleger på RS140 Bjarne Kyrkebø de neste 3 ukene. Jebsen setter kursen for Danmark og Skagen for Verksted opphold, klassing og ikke minst sandblåsing og oppmaling til ny profil

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Anngående spennstift.... Kor mykje spenn er det i 12mm, vil den passe i 12,7 mm ? Og så slår man ennå en inni .... Jo eg trur det.
Men har rederen målt nødvendig lengde ? Eg trur kanskje std lengde på 12mm spennstift er 70mm.

Eg får svar litt seinere. Ein bekjent er på vei heim og skal logge seg på jobbnettverk og sjekke beholdning.

Når tid ca passerer Liberty Heiane på Stord ? , i tilfelle spennstifter blir vanskelig å få tak i rundt stavanger på en lørdag.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Anng. spennstift så er det fort å gløyme korleis montere den. Hugs splitten i rotasjonsretning altså på tvers av aksel og den som er inni 180 gr på den. altså på tvers av båten. Dette er jau pensum for dei fleste men det kan vera fort å gløyme i kampens hete. Hadde ville ha hatt ein neve ombord for sikkerhetsskyld.

Eg for min del ville ha borra opp med 13,8 eller ,9 mm bor og brukt 14 mm 8.8 bolt for å få det så teit som råd.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Eit lite tips, eg teipa gopro kamera til båtshaken og filma og tok bilde av propellane.

bilde

Då kan ein no få eit intrykk iallefall. Trur eg sette det til 1bilde/5 sek

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

God morgen til dere alle! Jeg tør ikke gi deg tlf. nummeret til min fetter som bor på Tananger. Rett og slett fordi han antageligvis ikke har vinkelsliper! Av ren nysgjerrighet: Hva skal dere bruke den til?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Jeg har nattevakt .... Og neida, ingen tog forsinket! :thumbsup::thumbsup:

Sikker på at du ikke var på vakt i går ettermiddag. Vi måtte vente på signal både i Mandal (tror jeg det var), og inn til Egersund. Var 2 minutter forsinket...

Håper det ordner seg for Bjørn i Tananger, nå er det snart klart for avgang i Egersund.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Mektig imponert over engasjementet her inne.

Eneste jeg reagerer på er alle forslag om midlertidig reparasjon for å få komme seg videre.

Bjørn husk hvilken kyststrekning du skal passere og værmeldingene for de neste dagene.

Mitt råd er: Gjør reparasjonenen skikkelig og permanent før du går fra Tananger.

Om båten må bli igjen i Tananger en uke for å få utført reperasjonen skikkelig med en gang. so what?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...